Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΝΕΑ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6987227384,  e-mail: poseepea@yahoo.gr



Αθήνα, 16-2-2015

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΝΕΑ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Μετά την πρόσφατη πολιτική αλλαγή στον τόπο μας που προέκυψε από τις εκλογές της 25ης του Γενάρη και την ανάληψη της διακυβέρνησης από το ΣΥ.ΡΙΖ.Α., θεωρούμε υποχρέωσή μας να θέσουμε από τη μεριά μας τις βασικές θέσεις και αρχές της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για το μέλλον της Ειδικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Οι θέσεις αυτές αποτελούν και το όραμά μας για μια ανθρωποκεντρική και δημοκρατική εκπαίδευση, ανοικτή και προσβάσιμη σε όλα τα παιδιά αυτού του τόπου με ή χωρίς αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για ένα ανοικτό σχολείο στην κοινωνία, που να προάγει το σεβασμό και την αποδοχή του διαφορετικού, την αλληλεγγύη και τον ανθρωπισμό.
Πιστεύουμε ότι η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα επιδείξει πνεύμα συνεργασίας και θα διατηρήσει ένα συνεχή δίαυλο επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς, για την επίλυση των σοβαρών και πολύπλοκων προβλημάτων της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, ο δεκάλογος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ που ακολουθεί  περιλαμβάνει τις βασικές αρχές και επιδιώξεις της Ομοσπονδίας μας και συνοψίζεται  στα εξής:
  1. Οραματιζόμαστε ένα σχολείο ανθρωποκεντρικό, ανοικτό και προσβάσιμο για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς, με την ουσιαστική θέσπιση της δωρεάν και υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πολιτεία πρέπει να δεσμευτεί  ότι η ειδική εκπαίδευση δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο εμπορευματοποίησης ή κερδοσκοπίας.
  2. Στόχος της εκπαιδευτικής πολιτικής πρέπει να είναι «ένα σχολείο για όλους», υλοποιώντας έτσι τις διεθνώς αναγνωρισμένες αρχές της συνεκπαίδευσης και συμπερίληψης των παιδιών με αναπηρίες στο γενικό σχολείο της γειτονιάς, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα και προβλέψεις για την οργάνωση, στελέχωση και εξοπλισμό του.
  3. Για την επίτευξη του στόχου της συνεκπαίδευσης απαιτείται η στελέχωση, οργάνωση και ενίσχυση των δημόσιων εκπαιδευτικών υπηρεσιών που να υποστηρίζουν και να υλοποιούν την ένταξη και ισότιμη παρουσία των παιδιών με αναπηρίες στο γενικό σχολείο, τη συμβουλευτική των γονιών τους και τη σωστή καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Παράλληλα με την ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών είναι απαραίτητη η προτυποποίηση των διαδικασιών αξιολόγησης των μαθητών.
  4.  Οι πολύπλευρες και σύνθετες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν αποτελεσματικά αν δεν εφαρμόζεται η αρχή της διεπιστημονικότητας και η ομαδοσυνεργατική μέθοδος. Χρειάζεται να αναπτυχθεί και να ενισχυθεί μια κουλτούρα συνεργασίας, αμοιβαίας αποδοχής και ισότιμης συνύπαρξης μεταξύ των ειδικών επιστημόνων που εργάζονται στην εκπαίδευση.
  5. Στα πλαίσια αυτά απαιτείται η ενιαία και ισότιμη μισθολογική, διοικητική εξέλιξη όλων των εργαζομένων στην ίδια σχολική μονάδα χωρίς διακρίσεις και με βάση τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
  6. Η Ειδική Εκπαίδευση στη χώρα μας έχει αντιμετωπίσει για χρόνια την παραμέληση και υποστελέχωση των υπηρεσιών της, με αποτέλεσμα να μετράμε κάθε χρόνο εκατοντάδες οργανικά και λειτουργικά κενά σε Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό. Ωστόσο,  μια τέτοια αντιμετώπιση καταδεικνύει τον τρόπο που αντιλαμβανόταν ως τώρα η πολιτεία την αναπηρία και τη διαφορετικότητα. Αδιαπραγμάτευτο και διαρκές αίτημα της Ομοσπονδίας μας αποτελεί η επαρκής στελέχωση με μόνιμο προσωπικό που να εξασφαλίζει τη σταθερή παρουσία προσώπων αναφοράς, τη συνέχεια και διάρκεια του έργου τους.
  7. Παράλληλα, διεκδικούμε σύγχρονη και διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, του ΕΕΠ και ΕΒΠ σύμφωνα με τις διεθνείς επιστημονικές εξελίξεις, προκειμένου να ανταποκριθούν με επάρκεια και αποτελεσματικότητα στο δύσκολο και απαιτητικό έργο τους.
  8. Ζητάμε η χρηματοδότηση της ειδικής εκπαίδευσης να γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Τα ευρωπαϊκά προγράμματα δεν μπορούν να υποκαθιστούν την κρατική υποχρέωση για χρηματοδότηση, αλλά να λειτουργούν ενισχυτικά με την εφαρμογή  πραγματικά καινοτόμων δράσεων.
  9. Ενίσχυση και προώθηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης  των ατόμων με αναπηρίες
  10.  Εισαγωγή και ενίσχυση του θεσμού της Έγκαιρης Παρέμβασης στην προσχολική ηλικία ώστε να αποτρέπεται ή να αμβλύνεται η σχολική αποτυχία και η ένταξη των παιδιών με αναπηρία σε ειδικά πλαίσια.

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχει επεξεργαστεί συγκεκριμένες θέσεις και είναι, σε κάθε περίπτωση, πρόθυμη και διαθέσιμη να συνεργαστεί με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη διαμόρφωση προτάσεων νομοθετικού χαρακτήρα, προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού και εκδημοκρατισμού της Ειδικής Εκπαίδευσης.

Με τιμή,
 


.








ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ


ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ

  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ


Α’ Ενημερωτική Ανακοίνωση

Οργανωτική Επιτροπή Ημερίδας
Β. Βερβελέ, Σ. Καρπενησιώτης,
Ε. Κανακούδη, Κ. Μαραθάκη, Ν. Παπαδόπουλος,
Κ. Πασχαλίδης, Χ. Πάτση, Θ. Ρωμανός

Επιστημονική Επιτροπή
Π. Γαλάνης
Γ. Μπαλαμώτης
Α. Γενά
Ν. Παπαδόπουλος
Σ. Καρπενησιώτης
Ε. Ταγκούλη
Κ. Λασκαρίδη
Κ. Χατζηπατέρα


ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
  • Θεωρητικές προσεγγίσεις και περιβάλλον του αυτισμού
  • Θεραπευτικές – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και πρακτικές στο φάσμα του αυτισμού

                                      ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ – ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Βερβελέ Βασιλική, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (MEd )
Βοσκόπουλος Ιωάννης , Ψυχολόγος
Γενά Αγγελική Κλινική ψυχολόγος, καθηγήτρια Παν/μιου Αθηνών
Γαλάνης Πέτρος, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, Δασκαλος Ειδικής Αγωγής
Δέδες Φανούριος, Κλινικός Ψυχολόγος
Ιωάννου Λαμπρινή, Ψυχολόγος
Κανακούδη Ελένη Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής
Καρπενησιώτης Στάθης Κλινικός Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής
Λασκαρίδη Κατερίνα, Ψυχολόγος, Ειδική Παιδαγωγός (MSc, MEd), Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Birmingham, Υπεύθυνη προγραμμάτων αγωγής υγείας και ένταξης. ''Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη''
Μαραθάκη Κωνσταντίνα Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής
Μόσχος Γιώργος, νομικός- εγκληματολόγος, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Παπαδόπουλος Νίκος, Διευθυντής Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πειραιά για Παιδιά με Αυτισμό (MEd )
Πάτση Χαρίκλεια, Υποδιευθύντρια Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πειραιά για Παιδιά με Αυτισμό, Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (PhD, MSc)
Ταγκούλη Ευδοκία, Παιδοψυχίατρος, Επιμελήτρια Β ́ Παιδοψυχιατρικής στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο 5ου Τομέα Ψυχικής Υγείας
Δρ Χατζηπατέρα Κατίγκω, Κλινική Ψυχολόγος (PhD, MSc, C.Psychol., AFBPsS)
Ψαρουδάκης ΣταύροςMa Ψυχολόγος Παιδαγωγός

Υποβολή δηλώσεων παρακολούθησης αποκλειστικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση
http://tiny.cc/imerida

ΑΝΑΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΕΠ ΚΑΙ ΕΒΠ


Δημοσιεύουμε σήμερα την ανοικτή επιστολή των συναδέλφων από το Σύλλογο ΕΕΠ Θεσσαλίας (ΣΕΕΠΕΑΘ) προς τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, υπογραμμίζοντας ότι η παρούσα απηχεί και εκφράζει την πάγια θέση της Ομοσπονδίας για ανακατανομή των κενών οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ σε πανελλήνια κλίμακα, όπως έχουμε επανειλημμένα επισημάνει στο Υπουργείο Παιδείας.


Δ/ΝΣΗ Ειδικής Αγωγής 
Κοιν. ΚΥΣΕΕΠ
  
Θέμα: «Ανακατανομή κενών οργανικών θέσεων
Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ε.Β.Π»

Ενημερωτική Επιστολή


Με τη παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε και παράλληλα να σας ζητήσουμε να εξετάσετε το θέμα της ανακατανομής κενών οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ε.Β.Π που απασχολείται είτε σε ΣΜΕΑΕ είτε σε ΚΕΔΔΥ όλης της χώρας.
Πρώτα από όλα θεωρούμε σκόπιμο να δείτε το εν λόγω θέμα, γιατί αποτελεί μείζον ζήτημα τόσο για την κάλυψη πραγματικών αναγκών του μαθητικού πληθυσμού κάθε νομού όσο και για την καλύτερη κατανομή των θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ. Πιο συγκεκριμένα, στο Νομό Μαγνησίας, όπως και σε άλλους νομούς, παρατηρείται το φαινόμενο συνάδελφοι (ΕΕΠ) να καλύπτουν πραγματικές λειτουργικές ανάγκες  με αποσπάσεις από άλλους νομούς ή Περιφέρειες επί πολλά συνεχόμενα έτη και να αδυνατούν να τοποθετηθούν σε οργανικές θέσεις στο νομό εντοπιότητας και διαβίωσης τους.
Ως ΕΕΠ διαφόρων ειδικοτήτων, όπως ΠΕ 23 και ΠΕ29, καλύπτουμε πραγματικές ανάγκες στις Σχολικές Μονάδες και στο ΚΕΔΔΥ Μαγνησίας, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν συσταθεί νέες οργανικές θέσεις παρόλο που ο Νομός Μαγνησίας έχει και μεγάλο αριθμό μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αρκετές ΣΜΕΑΕ σε σχέση με άλλους νομούς. Θεωρούμε σκόπιμη την ανακατανομή των κενών οργανικών θέσεων για πολλούς λόγους:
Πρώτον, υπάρχει κίνδυνος μετά το πέρας κάποιων ετών να καταργηθούν κενές οργανικές θέσεις που εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν καλυφθεί.
Δεύτερον, η ανακατανομή αυτή θα καλύψει πραγματικές ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού του νομού μας.
Τρίτον, η ανακατανομή θα ενισχύσει με προσωπικό τόσο τις  ΣΜΕΑΕ όσο και το ΚΕΔΔΥ σε μία περίοδο που δεν συστήνονται νέες οργανικές θέσεις.
Τέταρτον, τόσο εμείς όσο και άλλοι συνάδελφοι θα σταματήσουν να χρησιμοποιούν το θεσμό των αποσπάσεων κάθε χρόνο, προκειμένου να βρεθούν στον τόπο διαμονής τους.
Τέλος, να συμπληρώσουμε ότι η παραπάνω πρότασή μας βρίσκει σύμφωνο και υποστηριχτή  και το Σύλλογο ΕΕΠ Θεσσαλίας (ΣΕΕΠΕΑΘ) του οποίου είμαστε μέλη .
Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη όλα τα παραπάνω και να προβείτε σε περαιτέρω ενέργειες.  

Με εκτίμηση

Γούλας Χρήστος, ΠΕ 29
Γεωργούδη Άννα , ΠΕ23
Κωστοπούλου Ντορότα, ΠΕ23
Τσέλια Σταυρούλα, ΠΕ23