Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

 Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής
Βερανζέρου 14, 5ος όροφος, ΤΚ 10432 Αθήνα, τηλ./fax.210 3511505, Τ.Κ.10310
ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)
                                                                                                                  
                                                    Αθήνα  5/11/2014
Αρ. Πρ.523
            Προς το
Συνήγορο του Παιδιού
κ.Γεώργιο Μόσχο

Ο τρόπος που η κοινωνία αντιμετωπίζει τα παιδιά και την εκπαίδευσή τους είναι συνήθως ενδεικτικός του επιπέδου ανάπτυξής της.
 (Β. Λαμπροπούλου 2012

            Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας εκθέσουμε όσο αυτό είναι εφικτό,  την κατάσταση που επικρατεί στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση. Μακριά από συνδικαλιστικές προσεγγίσεις προσπαθούμε μέσα από τα θεσμικά μας όργανα να αποτυπώσουμε τις πολυάριθμες δυσκολίες που υπάρχουν στα Ειδικά Σχολεία και στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και  τα οποία συνδέονται άμεσα και με την Γενική Αγωγή.
            Συγκεκριμένα,όπως η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ανακοίνωσε http://poseepea.blogspot.gr/2014/09/2024.html,  μετά από ενημέρωση από την ίδια την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης  Αττικής, καταγράφηκαν στα ειδικά σχολεία (ΣΜΕΑΕ) και τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. 513 κενά σε Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π..  Αυτά είναι τα δεδομένα, χωρίς να έχουν συμπεριληφθεί και οι ανάγκες για Ε.Ε.Π. για τη στελέχωση των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. Αν και η Ομοσπονδία ήταν και είναι αντίθετη στη σύνδεση των συγκεκριμένων Επιτροπών Διάγνωσης με τα Ειδικά Σχολεία χρησιμοποιώντας στις περισσότερες περιπτώσεις το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου απογυμνώνοντας το παντελώς,    οι επιτροπές αυτές είναι μια πραγματικότητα.

​​            Οι πιστώσεις που έχουν διατεθεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ. (όλες μέσω ΕΣΠΑ) είναι συνολικά μέχρι σήμερα 60 Ε.Β.Π.για Σ.Μ.Ε.Α.Ε., 31 ΕΕΠ για Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και 25 Ε.Ε.Π. για ΚΕΔΔΥ. Σύνολο πιστώσεων 116, άρα θα παραμένουν 397 λειτουργικά κενά. 
​​            Επίσης κατατέθηκαν 97 αιτήσεις για εξατομικευμένη στήριξη με Ε.Β.Π. στην Γενική Εκπαίδευση οι οποίες εγκρίθηκαν όλες από την κεντρική υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ. Από αυτές έχουν ικανοποιηθεί μέχρι σήμερα οι 90,  αφού ο αριθμός των εγκεκριμένων πιστώσεων για υλοποίηση δεν συμφωνεί με τον αριθμό των εγκρίσεων στήριξης.  Με αποτέλεσμα ένας μεγάλος  αριθμός παιδιών να  έχουν μείνει χωρίς υποστήριξη.
​​
            Στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. οι λίστες αναμονής πολλαπλασιάζονται, ενώ θα περίμενε κάποιος ότι μετά την ψήφιση του Ν. 4186/13 τα προβλήματα θα περιορίζονταν αφού θα έπρεπε να εκδώσουν την γνωμάτευση εντός 45 ημερών;;;.  Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. είναι ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΑ και βιώνουν την απόλυτη εξαθλίωση αφού η Περιφέρεια Αττικής τα έχει εγκαταλείψει στο έλεος της λειτουργίας τους από το 2010.     Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ΚΕΔΔΥ Α΄ Αθήνας με μαθητικό πληθυσμό 144.000 παιδιά έχει μόνο 4 διαγνωστικές ομάδες  και η  απουσία  συνεργείου καθαριότητας από την 1/1/2011 έως σήμερα,  η έλλειψη βασικού αναλώσιμου υλικού όπως χαρτί, μελάνι για τον ένα και  μοναδικό εκτυπωτή, η έλλειψη συσκευής  fax,  παντελής απουσία συντήρησης των πεπαλαιωμένων αλλά ιδιαίτερα απαραιτήτων  Ηλεκτρονικών Υπολογιστών,  καθώς και η διακοπή των τηλεφωνικών γραμμών της υπηρεσίας δηλώνει την απόλυτη αδιαφορία και εγκατάλειψη από την πολιτεία και από τους θεσμούς της.

            Ταυτόχρονα, στην Γενική Εκπαίδευση  η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί,  με την σχεδόν απόλυτη ένταξη των παιδιών με αναπηρία στα Γενικά Σχολεία, την αύξηση του ποσοστού των παιδιών που ασθενούν κυρίως από αυτοάνοσα  νοσήματα σε συνδυασμό και με τα θέματα που προκύπτουν από την οικονομική εξαθλίωση,  καθιστά  επιβεβλημένη την παρουσία του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Κοινωνικό Λειτουργό, Ψυχολόγο, Σχολικό Νοσηλευτή) στη Γενική Εκπαίδευση, με γνώμονα, την αντιμετώπιση μέσα από την εξατομικευμένη προσέγγιση και όχι την διάγνωση,  όπως περιγράφει ο Ν. 4115/12 στο άρθρο 39  .
             Η εφαρμογή του Νόμου 4074/12 που αναφέρεται στην συνθήκη για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία,  πρέπει να εφαρμοστεί σωστά σε όλα τα επίπεδα ξεκινώντας από την εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατό να εντάσσουμε παιδιά με αυτισμό στα Γενικά Σχολεία και να μην έχουμε δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες και ταυτόχρονα να μην τους παρέχουμε την εξατομικευμένη  υποστήριξη που δικαιούνται.
            Για όλους αυτούς τους λόγους που σας αναφέρουμε ζητάμε την συμπαράσταση σας, ζητάμε να ενώσουμε την φωνή μας και να προσπαθήσουμε να δώσουμε την πολιτεία να καταλάβει ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι σε κίνδυνο και πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της αν θέλει να θεωρείται πολιτισμένη.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο

            Η   Πρόεδρος                                    Η Γεν. Γραμματέας                                                                                                            

Παναγιώτα Λεωτσάκου                     Σοφία Παπαγεωργοπούλου



                                            Ο Αντιπρόεδρος                                                                                                                                                                                                         

Κων/νος Παπαευαγγέλου