Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

ΕΥΧΕΣ!!!


H Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής 
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.) 

σας εύχεται 

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ και ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ 

ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ



Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

ΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑΙΝΙΑ "ΔΕΚΑ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ"

ΕΙΜΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ 18.10 , ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ  ΜΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΣΕ ΤΕΕ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ . 
ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΜΟΝΟ 52 ΘΕΣΕΙΣ  ΑΠΟ ΤΟΥΣ 300 ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ .Ο ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΣΗ ΦΤΑΝΕΙ ΑΠΑΙΤΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΤΕ  ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ  ΣΕ ΤΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ  ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ :
1. ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
2.ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
3.ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
4.ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ( ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ , ΣΧΟΛΕΣ )

ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΕ ΑΠΟΛΥΣΗ

Οι καθηγητές σε διαθεσιμότητα παρουσιάζουν την ταινία "Δέκα ψέματα και μία αλήθεια" - Δείτε την


ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ«ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»

ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΕΣΩ ΟΑΕΔ. ΣΗΜΕΡΑ ΕΒΓΑΛΑΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ.




ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                         

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                    

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ«ΕΛΛΗΑΛΕΞΙΟΥ»                                     

Ακαρνανίας 65 – 121 35                                        

Τηλ.- Fax : 210 5724139                                       
E-mail: sdpeper@asda.gr 





23/12/2013


Ενημέρωση για το νέο μοντέλο της Ειδικής Αγωγής - Δίνουν το τελικό χτύπημα στην Ειδική Αγωγή !!!

Η διαδικασία πλήρους απορρύθμισης της Ειδικής Αγωγής έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια και αποτελεί κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουν συμβάλλει σ’ αυτό οι νόμοι που εδώ και χρόνια είναι σημαιοφόροι των λογικών της "αποκατηγοριοποίησης" και της "πλήρους ένταξης" ανεξάρτητα αν το παιδί μπορεί ή όχι να παρακολουθήσει το γενικό Σχολείο. Έτσι το κράτος αποποιείται την υποχρέωση που έχει στον κρίσιμο κι ευαίσθητο τομέα της ΕΑ, φορτώνει το κόστος στις πλάτες των γονιών και παραδίδει τα 185 χιλιάδες παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες μαζί με τις οικογένειές τους, βορά στην κερδοσκοπία επιχειρήσεων και φιλανθρώπων! Αξίζει να σημειωθεί, ότι μέχρι τώρα, από τα 185 χιλιάδες παιδιά, μόνο ένας μικρός αριθμός παίρνει μέρος στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η σημερινή πολιτική διαιωνίζει και αναπαράγει την αθλιότητα στην Ειδική εκπαίδευση, στο όνομα της εξάλειψής της,  έχοντας θεοποιήσει την "ελεύθερη αγορά". Ταυτόχρονα μετατρέπει και το τελευταίο κοινωνικό αγαθό σε ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα. Το πρόγραμμα αυτό αποκαλύπτει τον πραγματικό σκοπό των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Δηλαδή: χρήματα για τη διάλυση της ΕΑ, χρήματα για να παραδοθεί ο ευαίσθητος αυτός χώρος στους ιδιώτες, χρήματα για να πεταχτούν τα ΑμΕΑ έξω από το σχολείο, μέσα και από τον κοινωνικό αυτοματισμό που θα ακολουθήσουν οι εφαρμογές αυτών των εκπαιδευτικών πολιτικών. Οι 185 χιλιάδες μαθητές που χρειάζονται τις δομές και τις υπηρεσίες της δημόσιας και δωρεάν ειδικής εκπαίδευσης για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις αναπηρίες τους θα βρεθούν στην καλύτερη των περιπτώσεων στα «πίσω θρανία» της σχολικής τάξης, αποκλεισμένοι από το βασικό τους δικαίωμα στην εκπαίδευση.

Ανακοινώθηκαν από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας τα Σ.Δ.Ε.Υ.

Αυτό το νέο μοντέλο Ειδικής Αγωγής, προβλέπεται από το άρθρο 39 του Νόμου 4115/2013, και προβλέπει:
ü  Τα ειδικά σχολεία μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης μιας ενότητας σχολικών μονάδων, που ονομάζεται πλέον ΣΔΕΥ.
ü  Το ΣΔΕΥ έχει σκοπό να συντονίζει τις σχολικές μονάδες μέλη του, ώστε (όπως ισχυρίζονται) να εντάσσουν και να υποστηρίζουν τους μαθητές με αναπηρία στα σχολεία και τα αντίστοιχα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης.
ü  Το  ΣΔΕΥ στόχο έχει «την ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στο σχολείο των συνομιλίκων τους».
ü  Σε κάθε ΣΔΕΥ δημιουργείται Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), που θα αποτελείται από το διευθυντή, τον εκπαιδευτικό ΕΑ του Τμήματος Ένταξης ή της Παράλληλης Στήριξης του σχολείου, έναν ψυχολόγο κι έναν κοινωνικό λειτουργό από το Κέντρο Υποστήριξης του ΣΔΕΥ.
ü  Η επιτροπή αυτή θα κάνει διάγνωση, θα διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τους μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης, θα διαμορφώνει προγράμματα πρώιμης προσχολικής παρέμβασης, θα παρακολουθεί την εφαρμογή της όλης διαδικασίας, θα συντονίζει και θα παραπέμπει όσους μαθητές χρειάζονται γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ» (άρθρο 39 του νόμου 4115/2013).
Το Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια των κατευθύνσεων Ε.Ε., ΟΟΣΑ, των επιταγών του κεφαλαίου και της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής,  δίνει το τελικό χτύπημα στη Δημόσια Ειδική Αγωγή (Ε.Α.). Με την εφαρμογή αυτών των κατευθύνσεων :
Ø  Τα Ειδικά Σχολεία, τα οποία σήμερα έχουν τεράστιες  ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές και τις περισσότερες φορές αδυνατούν να προσφέρουν στοιχειώδες εκπαιδευτικό έργο,  καλούνται να παίξουν ένα ρόλο (να προσφέρουν δηλαδή και παιδαγωγικό έργο, διάγνωση, αξιολόγηση και υποστήριξη εκτός σχολικής μονάδας Ε.Α.) που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν.  Έτσι είτε θα κλείσουν είτε θα υπολειτουργούν.
Ø  Οι συνθήκες αποδιοργάνωσης που θα δημιουργηθούν θα φέρουν σε απόγνωση εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Έτσι εκ των πραγμάτων θα δημιουργηθούν «φυγοκεντρικές» τάσεις στην Ειδική Αγωγή:
Α) Από το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων (Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό) το οποίο θ’ αδυνατεί   να σηκώσει το βάρος των «νέων καθηκόντων».Επιπλέον πολύ σύντομα θα έρθουν στο προσκήνιο ζητήματα ωραρίου Εκπαιδευτικών - Ειδ. Εκπ/κού και Βοηθητικού προσωπικού και η απαίτηση απλήρωτης εργασίας.  
Β) Από τους  γονείς των μαθητών, οι οποίοι  βλέποντας το «μπάχαλο» που θα υπάρχει στο Ειδικό Σχολείο θα πάρουν τα παιδιά τους και είτε θα τα εγγράψουν σε ένα Κοινό Σχολείο είτε (όσοι βέβαια μπορούν) θ’ απευθυνθούν στον ιδιωτικό τομέα για να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών τους.
Έτσι πολλά Ειδικά Σχολεία άμεσα θα φτάσουν στα πρόθυρα του κλεισίματος.
Ø  Με βάση τα παραπάνω και τη λογική της «συμπερίληψης» (ξεχάσανε ακόμα και τον όρο ένταξη) που καλλιεργείται από το ΥΠΑΙΘ και προκειμένου  ν’ «απαλλάξουν» τον κρατικό προϋπολογισμό από ένα ακόμα κοινωνικό «έξοδο» , θα  «πεταχτούν» τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες στα Κοινά Σχολεία χωρίς τις παιδαγωγικές κι επιστημονικές προϋποθέσεις,  την κατάλληλη υποδομή και στελέχωση.
Ø  Η συγκεκριμένη διαδικασία «συμπερίληψης» θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στα ήδη επιβαρυμένα Κοινά Σχολεία. Η ευθύνη για τη διδασκαλία παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα μεταφερθεί στον εκπαιδευτικό της τάξης, ένα καθήκον στο οποίο είναι αδύνατο να ανταποκριθεί.
Ø Με βάση τα παραπάνω, όσα από τα παιδιά με Ε.Α. έχουν βαριές αναπηρίες, σωματικές και νοητικές, δε θα εκπαιδευτούν ποτέ, με αποτέλεσμα να μη μπορέσουν ποτέ να αυτοεξυπηρετηθούν, να αποκτήσουν ένα επάγγελμα και πολύ περισσότερο να ενταχθούν στην κοινωνία που είναι το ζητούμενο.
Ø Ταυτόχρονα θα βιώσουν την περιθωριοποίηση ακόμα και ρατσιστικά φαινόμενα που θ’ αναπτυχθούν στα Κοινά σχολεία.
Μαζί μ΄ όλα αυτά, έρχεται και το ότι η νέα δομή της Ειδικής Αγωγής (ΣΔΕΥ-ΕΔΕΑΥ) θα λειτουργήσει μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ με ημερομηνία λήξης μετά δυο χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό το προσωπικό που έχει ήδη προσληφτεί, θα είναι με 5μηνα προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας». Το γεγονός αυτό εγείρει τα εξής ζητήματα:
1. Εισάγονται για πρώτη φορά στη Βασική Εκπαίδευση και μάλιστα στον πιο ευαίσθητο τομέα της, τα «5/μηνα των 400€». Οι πλέον εξοντωτικές σχέσεις εργασίας.
2. Το προσωπικό αυτό θα φτάσει στα σχολεία μετά τα Χριστούγεννα και ώσπου να καταλάβει τι ακριβώς γίνεται σε ένα Εδικό Σχολείο, ποια είναι τα καθήκοντά του στα πλαίσια του ΣΔΕΥ, να γνωρίσει τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών με Ειδικές Ανάγκες και αυτά να εξοικειωθούν μαζί του (πράγμα όχι και τόσο εύκολο, για όσους γνωρίζουν), να σχεδιάσει την παρέμβασή του…   θ’ απολυθεί για να προσληφτεί την επόμενη χρονιά άλλος ένας άνεργος συνάδελφός του, ο οποίος θ’ αντιμετωπίσει τα ίδια προβλήματα. Θα δημιουργηθεί λοιπόν χάος στην Ειδική αγωγή ή όχι;  Και γιατί όλα τα παραπάνω; Για να στηριχτεί η πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ για τη μοιρασιά της ανεργίας και της εξαθλίωσης σε περισσότερους και όχι για ν’ αντιμετωπιστεί το ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών ΑμΕΑ όπως υποκριτικά ισχυρίζονται.
3. Αποτελεί πολιτική επιλογή στα πλαίσια εξόδου από την καπιταλιστική κρίση, η μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης. Έτσι όπως συνέβη σε άλλες υπηρεσίες (πχ. ΟΤΑ) αυτές οι σχέσεις εργασίας θα γενικεύονται σιγά-σιγά, εις βάρους της μόνιμης και σταθερής εργασίας. Άλλωστε ένας μόνιμος εργαζόμενος τους «κοστίζει» όσο 3 συμβασιούχοι. Έτσι δεν αποκλείεται πολλοί συνάδελφοι εργαζόμενοι στην Ειδική Αγωγή να βρεθούν σύντομα στα πρόθυρα της «διαθεσιμότητας» και της απόλυσης.
4. Τέλος προκύπτει το ζήτημα: Μετά τη διετία του ΕΣΠΑ, τι;
Μέσα από ευχολόγια, εύηχες λέξεις («ίσες ευκαιρίες», «συμμετοχή», «πλήρης ένταξη» κ.λπ.), αλλά και με πολύ μεγάλα ψέματα, πλασάρεται το «νέο» μοντέλο ΕΑ, που κύριο στόχο έχει, να μεταβιβαστεί η ευθύνη και το κόστος της, στους ίδιους τους «χρήστες», στα παιδιά δηλαδή με Αναπηρίες και Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες και τις οικογένειές τους. Η διαδικασία πλήρους απορρύθμισης της Ειδικής Αγωγής έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια και αποτελεί κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουν συμβάλλει σ’ αυτό οι νόμοι που εδώ και χρόνια είναι σημαιοφόροι των λογικών της "αποκατηγοριοποίησης" και της "πλήρους ένταξης" ανεξάρτητα αν το παιδί μπορεί ή όχι να παρακολουθήσει το γενικό Σχολείο. Έτσι το κράτος αποποιείται την υποχρέωση που έχει στον κρίσιμο κι ευαίσθητο τομέα της ΕΑ, φορτώνει το κόστος στις πλάτες των γονιών και παραδίδει τα 185 χιλιάδες παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες μαζί με τις οικογένειές τους, βορά στην κερδοσκοπία επιχειρήσεων και φιλανθρώπων! Αξίζει να σημειωθεί, ότι μέχρι τώρα, από τα 185 χιλιάδες παιδιά, μόνο ένας μικρός αριθμός παίρνει μέρος στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο Σύλλογος καταδικάζει το έγκλημα που συντελείται στο χώρο της Ειδικής Αγωγής με την εφαρμογή του Ν.4115/13 και καλεί εκπαιδευτικούς, γονείς, αναπηρικό κίνημα, ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό να συναντηθούν στον αγώνα για:
¨  Να καταργηθεί  ο Ν.4115/2013  της σφαγής της Δημόσιας Δωρεάν Ε.Α. και όλοι οι προηγούμενοι που κινούνταν στην ίδια κατεύθυνση.
¨  Καθιέρωση της Ε.Α. ως υποχρεωτικής και αποκλειστικά Δημόσιας και Δωρεάν, με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να μη χρειάζεται να καταβάλουν ούτε € για τη διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική και αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους.
¨  Να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ευαίσθητος αυτός χώρος και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές, ώστε όλα τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες να φοιτούν στη Δημόσια Ε.Α. και εκπαίδευση.
¨ Να μονιμοποιηθούν τώρα όλοι οι συμβασιούχοι στο χώρο της Ε.Α. (εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι μόνιμοι διορισμοί.
¨

Ο εκπαιδευτικός κόσμος και το γονεϊκό κίνημα θα απαντήσει κατάλληλα σε αυτούς τους σχεδιασμούς. Μέσα από τους αγώνες που αναπτύσσονται θα ανατρέψει αυτούς που σχεδιάζουν και εφαρμόζουν παρόμοιες πολιτικές, που ακολουθούν τους νόμους και τις επιταγές της ΕΕ και του ΔΝΤ.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                      Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ                                                  ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ


Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

ΣΑΤΕA: ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ;

ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ - ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ  ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ



«Κοινωφελής Εργασία» στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ή Απάνθρωπη Εκμετάλλευση με Παιδαγωγικούς Κινδύνους;

Αυτές τις μέρες μια νέα σελίδα ντροπής έρχεται να προστεθεί στην πολύπαθη Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση του τόπου μας. Το θέμα όμως δεν αφορά στενά τον χώρο της Ειδικής Αγωγής αλλά γενικότερα την εκπαίδευση και την εργασία σε αυτήν τη χώρα.
Πατώντας πάνω στην υπέρογκη ανεργία που δημιούργησε η πολιτική των τελευταίων ετών (και όχι μόνο η οικονομική κρίση), συνάδελφοι μας ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.α. ειδικότητες προσλαμβάνονται μέσω ευφάνταστων προγραμμάτων «κοινωφελούς εργασίας» του ΟΑΕΔ, για να καλύψουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στα σχολείαΚαταπατώντας, μάλιστα, τη σειρά κατάταξης αναπληρωτών ειδικοτήτων, ο έχων την «περισσότερη» ανεργία κόβει πρώτος το νήμα στην πρόσληψη.  Αλήθεια, ποιο νοσηρό μυαλό εκμεταλλευτή προωθεί τέτοια προγράμματα; Ποιος μπορεί να ζήσει αξιοπρεπώς με 490 ευρώ μισθό ή λιγότερα; Ποιος θα ήθελε να εργάζεται μόνο με ιατροφαρμακευτικά ένσημα και καθόλου συντάξιμα; Για 6 μήνες και 15 μέρες; Για να πληρωθεί στο τέλος του «προγράμματος»; Για να «εξαργυρώσει» την «πολύ ανεργία» του με «λίγη εργασία»;Πρόκειται για εξευτελισμό και εμπαιγμό του χείριστου είδους που πατάει πάνω στην ανάγκη επιβίωσης των ανέργων συναδέλφων μας!
Από παιδαγωγική άποψη, η στελέχωση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με τέτοια προγράμματα είναι πολύ επικίνδυνη. Άνθρωποι που λόγω των κοινωνικών συνθηκών είναι «παροπλισμένοι» για χρόνια ή δεν έχουν καν εργαστεί λόγω νεαρής ηλικίας, θα μπουν στα σχολεία να στελεχώσουν ένα πολύ κρίσιμο πόστο που απαιτεί πολύχρονη εμπειρία, τις ΕΔΕΑΥ (Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης). Το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΔΕΑΥ δεν έχει καθοριστεί ακόμα, ενώ το πιθανότερο (και χειρότερο) σενάριο είναι να προσπαθήσουν να αντικαταστήσουν τα ΚΕΔΔΥ (με συνακόλουθη αντικατάσταση του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού έργου που γίνεται στα σχολεία με το έργο της διάγνωσης). Με όλη αυτήν τη διαδικασία, η ποιότητα της παρεχόμενης διάγνωσης και υποστήριξης δεν αναβαθμίζεται, αντίθετα εργαζόμενοι με πολύτιμη εμπειρία στο χώρο της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης (που δούλευαν ως αναπληρωτές) κινδυνεύουν να μην εργαστούν για να λειτουργήσει, τελικά, το νέο μοντέλο εργασίας του 21ου αιώνα: η κυλιόμενη, ανακυκλωμένη ανεργία/εργασία.
Ως εκπαιδευτικοί, ως άνθρωποι που προετοιμάζουμε τη νέα γενιά να ζει με αξιοπρέπεια, οφείλουμε να μπούμε στην πρώτη γραμμή του αγώνα, τόσο στο επίπεδο του σχολείου όσο και της κοινωνίας, για να μη γίνει κανόνας η εργασιακή άβυσσος. Πρέπει να διεκδικήσουμε τη μόνιμη και σταθερή στελέχωση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από τον τακτικό προϋπολογισμό. Αυτή τη στιγμή η υποτιθέμενη «Δημόσια» Ειδική Αγωγή έχει καρατομηθεί και αντικατασταθεί από 4 διακριτά προγράμματα ΕΣΠΑ («Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης», «Νέες Τεχνολογίες και Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό», «Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης», «Προώθηση της Απασχόλησης μέσω Προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας») με χαοτικά αποτελέσματα: ολόκληρες περιφέρειες της χώρας  (Στερεά Ελλάδα, Νησιά Αιγαίου) μένουν χωρίς προσλήψεις , τα ΕΕΕΕΚ μένουν χωρίς προσλήψεις, τα ΚΕΔΔΥ το ίδιο, οι ΕΔΕΑΥ συγκροτούνται στα χαρτιά κ.ο.κ.
Σ’ αυτό το κατακερματισμένο και χαοτικό τοπίο, όλοι οι εργαζόμενοι της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας κ.τ.λ.) σε συνεργασία με τους γονείς οφείλουμε να δημιουργήσουμε ΕΝΑ ΜΕΤΩΠΟ και να διεκδικήσουμε ξεκάθαρα:
-          Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους της εκπαίδευσης, με αξιοπρεπείς αμοιβές και πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα.
-          Να σταματήσουν τα δήθεν «κοινωφελή» προγράμματα διαχείρισης της ανεργίας που διαλύουν εργασιακά δικαιώματα.
-          Καμία υποβάθμιση του εκπαιδευτικού/διδακτικού και υποστηρικτικού έργου στα σχολεία. Πλήρη κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – www.satea.gr
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ