Πέμπτη 22 Αυγούστου 2013

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.- ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΕΠ – ΕΒΠ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΚΕΔΔΥ



ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΕΠ – ΕΒΠ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΚΕΔΔΥ
ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,
 e-mail: poseepea@yahoo.gr - www.poseepea.blogspot.gr/
Αθήνα 22-8-2013
ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΕΠ – ΕΒΠ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΚΕΔΔΥ
ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
               Φθάσαμε πλέον στο τέλος του Αυγούστου, ημέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και αναμένουμε ακόμη να φωτίσει η Παναγιά τον αξιότιμο κ. Υπουργό ΥΠΑΙΘ, να υπογράψει την εγκύκλιο για τις Προσλήψεις Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών και ΕΕΠ – ΕΒΠ.
               Είναι βέβαιο λοιπόν ότι η στελέχωση των σχολείων σε όλη τη χώρα και σε όλες τις βαθμίδες θα αργήσει περισσότερο και από την περυσινή χρονιά.
               Ιδιαίτερα όσον αφορά την στελέχωση των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ της χώρας με ΕΕΠ – ΕΒΠ, αυτή θα συναντήσει ένα επί πλέον διαδικαστικό πρόβλημα, αφού αυτή παραγματοποιείται σύμφωνα και με τον 3699/2008 κατόπιν γνωμοδότησης των κατά τόπους ΠΥΣΕΕΠ, για τα οποία αναμένεται ακόμη η ψήφιση της τροπολογίας για την μετατροπή της σύνθεσης τους σε λειτουργικότερη και άρα η ανασύνθεσή τους (σχετικά δείτε τις προτάσεις της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. στο ιστολόγιο μας - poseepea.blogspot.gr )
               Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ έγκαιρα από τον Μάρτη του 2013, επεσήμανε το πρόβλημα, πρότεινε την λύση και θέτει συνεχώς την αναγκαιότητα για την άμεση επίλυση του.
               Επιπρόσθετα των διαδικαστικών προβλημάτων σήμερα βρισκόμαστε στην δυσμενή κατάσταση της μείωσης των πιστώσεων για διορισμούς αναπληρωτών από τον κρατικό προυπολογισμό στο 1/5 περίπου της προηγούμενης χρονιάς. Για την επίλυση αυτού του προβλήματος εφευρίσκεται το μπάλωμα των προσλήψεων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ κοινωφελούς εργασίας (προγράμματα που σκοπό έχουν την παροχή ευκαιριών για απόκτηση εμπειρίας και προυπηρεσίας σε νέους ανέργους).
               Προειδοποιούμε όλους τους υπεύθυνους για αυτή την επιλογή, ότι δεν θα δεχθούμε σε καμμία περίπτωση να απαξιωθεί το σημαντικό έργο της διάγνωσης και αξιολόγησης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και της υποστήριξης των μαθητών , των γονέων τους και των εκπαιδευτικών των ειδικών και γενικών σχολείων της χώρας.
               Σε αυτή την κατεύθυνση είμαστε διατεθημένοι να κινητοποιήσουμε κάθε ενδιαφερόμενο άτομο και φορέα (αναπηρικό κίνημα, γονείς, εκπαιδευτικούς) ώστε να καταδείξουμε την ανάγκη και το δικαίωμα των μαθητών μας για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών αξιολόγησης και υποστήριξης.
               Το ΥΠΑΙΘ, αντί να ψάχνει πως θα καλύψει με μπαλώματα τα κενά,θα πρέπει να αποφασίσει αν θα σεβαστεί την συνταγματική επιταγή, η οποία τονίζεται και στον νόμο περί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (3699/2008) , για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ειδική αγωγή και εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές που το έχουν ανάγκη. Και φυσικά να σεβαστεί την αναγκαιότητα παροχής των συμπεριλαμβανόμενων από τον ίδιο νόμο στην έννοια της ειδικής αγωγής, υποστηρικτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σε όλους αυτούς τους μαθητές και όχι επιλεκτικά σε όσους τύχει να έχουν στο σχολείο τους τους απαραίτητους ειδικούς (ΕΕΠ – ΕΒΠ).
               Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχοντας αναλάβει τον δύσκολο ρόλο της ανάδειξης των προβλημάτων της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην Ελλάδα, παρουσιάζει σήμερα στοιχεία για την τραγική κατάσταση όσον αφορά την στελέχωση των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ της χώρας σε ΕΕΠ και ΕΒΠ.
               Κατ αρχήν όσον αφορά τα ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ παραθέτουμε τον ΠΙΝΑΚΑ 1(στοιχεία επικαιροποιημένα μετά και τις μεταθέσεις του Ιουλίου) όπου φαίνεται ότι συνολικά στην επικράτεια εξακολουθούν να υπάρχουν 308 κενές οργανικές θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και 95 κενές οργανικές θέσεις Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Αυτό σημαίνει ότι θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών, Ψυχολόγων, Εργοθεραπευτών, Λογοθεραπευτών, Φυσιοθεραπευτών, Σχολικών Νοσηλευτών, Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, κ.ά. ειδικών που παρήχαν υποστήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (  νοητική υστέρηση, αυτισμό, μαθησιακές δυσκολίες, αισθητηριακές και κινητικές αναπηρίες, κ.ά.) δεν καλύφθηκαν ποτέ η δεν επανακαλύφθηκαν μετά την αποχώρηση (συνταξιοδότηση – μετάθεση) των συναδέλφων. Αυτό είναι φυσικό αφου το ΥΠΑΙΘ δεν έχει κάνει κανένα νέο μόνιμο διορισμό (μετά τον διαγωνισμό του 2005) και δεν θεσμοθετεί την διαδικασία διορισμού μέσω πινάκων και μοριοδότησης (ΑΣΕΠ) για το προσωπικό της ειδικής αγωγής.
Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. - Αύγουστος 2013
ΠΙΝΑΚΑΣ 1-ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΚΕΔΔΥ ΕΕΠ:308 / ΕΒΠ:95
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΠΕ21-26
ΠΕ23
ΠΕ24
ΠΕ25
ΠΕ28
ΠΕ29
ΠΕ30
ΠΕ31
ΕΒΠ
ΑΝ. ΜΑΚΕΔ-ΘΡΑΚ
5
1
1
1
0
5
3
0
4
ΑΤΤΙΚΗΣ
6
6
1
13
8
3
22
1
22
ΒΟΡ. ΑΙΓΑΙΟΥ
5
2
1
0
1
5
4
0
3
ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ
3
7
0
0
4
5
2
0
6
ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
1
0
1
0
0
2
2
0
1
ΗΠΕΙΡΟΥ
1
4
1
0
0
4
4
0
1
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
0
2
0
0
0
1
5
0
9
ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
5
4
1
2
1
1
6
0
3
ΚΕΝ. ΜΑΚΕΔΟΝ.
3
2
0
2
1
4
12
3
10
ΚΡΗΤΗΣ
5
6
1
2
4
7
9
0
11
ΝΟΤ. ΑΙΓΑΙΟΥ
4
6
1
1
1
5
4
0
5
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
6
10
1
0
2
8
10
0
12
ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ
5
6
1
2
1
4
6
0
8

ΣΥΝΟΛΟ

49

56

10

23

23

54

89

4

95

               Αντί λοιπόν το ΥΠΑΙΘ να καλύψει άμεσα τα σημαντικά αυτά οργανικά κενά - που δεν υπάρχουν αναλογικά σε κανένα άλλο εκπαιδευτικό τομέα και καταδεικνύουν την απαξία που  η πολιτεία προσδίδει στον τομέα αυτό της εκπαίδευσης - προσπαθεί χρόνια τώρα να σώσει την κατάσταση προσλαμβάνοντας προσωρινούς αναπληρωτές, πολλοί από τους οποίους εργάζονται επί δεκαετία, απολυόμενοι κάθε χρόνο και επαναπροσλαμβανόμενοι εφ όσον το υπουργείο δεν ξυπνήσει κάποιο πρωί με μια νέα ιδέα που θα σώσει τη ειδική αγωγή (όπως έγινε με τους σχολικούς ψυχολόγους, με τις αλλαγές στις εγκυκλίους πρόσληψης του ΕΒΠ κάθε χρόνο, τις ΕΔΕΑΥ σήμερα, κ.λ.π.). Το ίδιο προσπαθεί να κάνει και τώρα με τα προγράμματα ΕΣΠΑ, με τα οποία είναι βέβαιο ότι θα μείνουν άνεργοι έμπειροι συνάδελφοι με τραγικά αποτελέσματα στην υποστήριξη των μαθητών.
               Υποσχόμαστε ότι θα επανέλθουμε, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με την ανακοίνωση και των ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ , με βάση τα οποία υποτίθεται ότι θα πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις προσωπικού για την νέα σχολική χρονιά (τα οποία βέβαια είναι πολλαπλάσια των οργανικών αφού σε πάρα πολλά ειδικά σχολεία και ΚΕΔΔΥ δεν έχουν ιδρυθεί ποτέ αρκετές από τις προβλεπόμενες οργανικές θέσεις ΕΕΠ και ΕΒΠ).

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος    Ο Γ. Γραμματέας


Στ. Καρπενησιώτης    Δ. Αρβανίτης

Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013

Προτάσεις της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. στο υπό Διαβούλευση σχέδιο νόμου

 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ
ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ
«Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»  


Αθήνα 19-8-2013    
   

             Με προηγούμενη τοποθέτηση - ανάρτηση στην ιστοσελίδα μας η Ομοσπονδία μας τοποθετείτε απέναντι στην γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης στην εκπαίδευση και την ειδική αγωγή.
               Σε κάθε περίπτωση η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α., με στόχο πάντα την συμβολή στην βελτίωση της κατάστασης στην ΕΑ και την αποτροπή νέων προβλημάτων, τα οποία φοβούμαστε ότι θα προκληθούν από τις παραπάνω νομοθετικές πρωτοβουλίες, προτείνει τις παρακάτω απαραίτητες τροποποιήσεις, πριν από την κατάθεση του σχεδίου νόμου στην Βουλή:

  1. ΑΡΘΡΟ 27, παρ. 7 (ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΕΠ)
               Παρ όλο που δείχνει την απόφαση για λύση στο πρόβλημα δεν αποτελεί ολοκληρωμένη επίλυση του προβλήματος της υπηρεσιακής εξέλιξης του ΕΕΠ. Για να ολοκληρωθεί και αποδειχθεί ξεκάθαρα η διάθεση της Διεύθυνσης ΕΑ και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, για δίκαιη επίλυση του προβλήματος της άνισης μεταχείρισης και σε αυτό το θέμα, χρειάζεται να ολοκληρωθεί με τις τροπολογίες που είχαμε καταθέσει σχετικά. Τότε θα είναι δυνατή η αξιοποίηση αυτής της διάταξης και για την υπηρεσιακή εξέλιξη του ΕΕΠ και η ανάληψη θέσεων ευθύνης σε ΣΜΕΑΕ.
               Για την ουσιαστική τροποποίηση του καθεστώτος αδικίας στην υπηρεσιακή εξέλιξη του ΕΕΠ προτείνουμε την συμπλήρωση της παρ. 7 του σχεδίου νόμου με τις παρακάτω τροποποιήσεις (Έτσι δεν θα υπάρξει ανάγκη νέας νομοθετικής ρύθμισης γι αυτό το θέμα):
              
1.      Τροποποίησεις στο άρθρο 11 του Ν. 3848/2010:
Η παρ. 4 του άρθρου 11 διαφοροποιείται ως εξής:
“ Ως διευθυντές σχολικών μονάδων Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Σ.Ε.Κ. επιλέγονται α)εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με βαθμό Α και οκταετή, τουλάχιστον , εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί πέντε τουλάχιστον έτη, από τα οποία τουλάχιστον τρία σε αντίστοιχους προς της προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας  και β) μέλη ΕΕΠ όλων των κλάδων με βαθμό Α τα οποία υπηρετούν σε ΣΜΕΑΕ η ΚΕΔΔΥ, με βαθμό Α και οκταετή τουλάχιστον, εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει εκπαιδευτικά καθήκοντα επί πέντε τουλάχιστον έτη, από τα οποία τουλάχιστον τρία σε αντίστοιχους προς της προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας. Ειδικότερα:…..”  
2.      Τροποποίηση-προσθήκη της παρ. 5, του άρθρου 11 του Ν. 3848/2010 ως εξής:
«…..Σε περιπτώσεις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. υποψήφιοι είναι και τα μέλη Ε.Ε.Π. όλων των κλάδων με τις ίδιες προϋποθέσεις».
3.      Προσθήκη (ως παρ. 14):
«Οι παρ. 9,10,11,12 και 13 του άρθρου 11 του Ν. 3848/2010 εφαρμόζονται και για το Ε.Ε.Π. που επιλέγεται σε θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης».
4.      Προσθήκη στο άρθρο 16 του Ν. 3848/2010:
«Τα αιρετά μέλη του Ε.Ε.Π. συμμετέχουν ισότιμα στα αρμόδια συμβούλια επιλογής για την κατάρτιση των πινάκων  επιλογής και την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης. Όταν η επιλογή γίνεται σε επίπεδο διευθύνσεων ή περιφερειακής διεύθυνσης, συμμετέχουν οι αιρετοί του οικείου ΠΥΣΕΕΠ. Όταν η επιλογή γίνεται σε επίπεδο κεντρικής υπηρεσίας, συμμετέχουν οι αιρετοί του ΥΣΕΕΠ».
---------------------------------------------------------------------------------
  1. ΑΡΘΡΟ 27, παρ 2,εδ. α (ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)
Εδώ δεν αναφέρεται το ΕΕΠ και ΕΒΠ όπως θα αναμένοταν στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης και αυτό  μπορεί να σημαίνει επί πλέον αποκλεισμούς και διαφοροποιήσεις σε σχέση με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Προτείνουμε την εξής συμπλήρωση στην διατύπωση:
“α. Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους τις αναθέσεις μαθημάτων, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, ισχύουν από της δημοσίευσης του παρόντος νόμου και για το εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό στην Ειδική Αγωγή. Επιμέρους διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή, θα καθορίζονται με Υπουργικές Αποφάσεις που θα εκδίδονται κατόπιν εισήγησης της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ.”
---------------------------------------------------------------------------
  1. ΑΡΘΡΟ 27, παρ. 2, εδ. β (ΝΕΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΥΣΕΕΠ)
δεν υπάρχει πλέον στη σύνθεση ο Σύμβουλος ΕΕΠ (ως αναπληρωματικό μέλος) που όμως ποτέ δεν υπήρξε πραγματικά η θέληση να ορισθεί.
Όπως έχουμε ήδη προτείνει μια δίκαιη και λειτουργική σύνθεση του ΚΥΣΕΕΠ πρέπει να περιλαμβάνει τον Σύμβουλο ΕΕΠ που πρέπει επιτέλους να υπάρξει η πολιτική βούληση να ορισθεί, με βάση τον 3699/2008.
Προτείνουμε λοιπόν εκ νέου την παρακάτω διατύπωση:
“Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού συγκροτείται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ), το οποίο αποτελείται: α) από τον πρόεδρο του ΚΥΣΠΕ, αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συμβουλίου, β) από τον πρόεδρο του ΚΥΣΔΕ, αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συμβουλίου, γ) από έναν προϊστάμενο γραφείου πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή μέλος ΕΕΠ που υπηρετεί σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ, αναπληρούμενο από άλλον προϊστάμενο γραφείου πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή μέλος ΕΕΠ που υπηρετεί σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ, δ) από δύο αιρετά μέλη του ΕΕΠ, αναπληρούμενα από αναπληρωματικά αιρετά μέλη ΕΕΠ, ε) από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης ΕΑΕ του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ως εισηγητή. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, ορίζεται ως πρόεδρος του ΥΣΕΕΠ ένας από τους προέδρους των ΚΥΣΠΕ ή ΚΥΣΔΕ και γραμματέας ένας διοικητικός υπάλληλος με βαθμό Α΄ της Διεύθυνσης ΕΑΕ του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.”
---------------------------------------------------------------------------

  1. ΑΡΘΡΟ 27, παρ. 2, εδ. γ (ΝΕΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΕΠ/ΕΒΠ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΕΔΔΥ)
Δεν υπάρχει πλέον στη σύνθεση ο Σύμβουλος ΕΕΠ που όμως ποτέ δεν υπήρξε πραγματικά η θέληση να ορισθεί.
Όπως έχουμε ήδη προτείνει μια δίκαιη και λειτουργική σύνθεση του ΚΥΣΕΕΠ ως συμβουλίου επιλογής προσωπικού και προισταμένων ΚΕΔΔΥ, πρέπει να περιλαμβάνει τον Σύμβουλο ΕΕΠ που πρέπει επιτέλους να υπάρξει η πολιτική βούληση να ορισθεί, με βάση τον 3699/2008.
Προτείνουμε λοιπόν εκ νέου την παρακάτω διατύπωση:

“Για τους μόνιμους διορισμούς ΕΕΠ και ΕΒΠ, καθώς και για την επιλογή προϊσταμένων με θητεία των ΚΕΔΔΥ, το ΥΣΕΕΠ συνεδριάζει υπό την προεδρία του ………………………..( προτείνουμε τον Δ/ντή Ειδικής Αγωγής) οποίος αναπληρώνεται από ………………………………………………………………….., τη συμμετοχή ενός σχολικού συμβούλου ΕΑΕ με τον αναπληρωτή του, ενός συμβούλου ΕΕΠ με τον αναπληρωτή του (και τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης ΕΑΕ του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού με τον αναπληρωτή του), οι οποίοι ορίζονται στην απόφαση συγκρότησης.”
---------------------------------------------------------------------------

  1. ΑΡΘΡΟ 27, παρ. 4 (ΝΕΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΥΣΕΕΠ)
Με την παρούσα διατύπωση καταργείται ο Σύμβουλος ΕΕΠ αν και δεν υπήρξε ποτέ θέληση για να ορισθεί.... και γι αυτό είχε αντικατασταθεί παράτυπα με Σύμβουλο ΕΑ.
Τώρα βέβαια ο Σύμβουλος ΕΑ τοποθετείται και ως Πρόεδρος του ΠΥΣΕΕΠ. 
Προτείνουμε την παρακάτω διατύπωση:
“ Στις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης συγκροτείται το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ), το οποίο είναι πενταμελές και αποτελείται από: α) έναν (1) Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αναπληρούμενο από άλλον Διευθυντή ή Προϊστάμενο Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, β) έναν (1) Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναπληρούμενο από άλλον Διευθυντή ή Προϊστάμενο Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γ) έναν (1) Μέλος ΕΕΠ, που υπηρετεί σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ, αναπληρούμενο από μέλος ΕΕΠ που υπηρετεί σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ, δ) δύο (2) αιρετά μέλη του ΕΕΠ, αναπληρούμενα από αναπληρωματικά αιρετά μέλη ΕΕΠ. Όταν εξετάζονται θέματα που αφορούν το ΕΒΠ, στις συνεδριάσεις συμμετέχει και ένας εκπρόσωπος του κλάδου τους που ορίζεται με την απόφαση συγκρότησης. Ως πρόεδρος του ΠΥΣΕΕΠ ορίζεται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης ένας από τους διευθυντές πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Γραμματέας και αναπληρωτής αυτού ορίζονται διοικητικοί υπάλληλοι, οι οποίοι υπηρετούν στην περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης. Τα θέματα στο ΠΥΣΕΕΠ εισηγείται ο Πρόεδρος ή μέλος που ορίζεται από τον Πρόεδρο.”
---------------------------------------------------------------------------
6. Επίσης προτείνουμε:
Α) την απάλειψη από το ΑΡΘΡΟ 24, ΠΑΡ. 3. (ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ!!!!) της σχετικής αναφοράς.
Β) την διευκρίνιση στο ΑΡΘΡΟ 27, παρ. 1, εδ. α (ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ) της έννοιας του σχολικού συνεταιρισμού και την πρόβλεψη όλων των σχετικών διαδικασιών.
Γ) την διευκρίνιση στο ΑΡΘΡΟ 27, παρ. 1, εδ. γ (ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΕΕΕΚ) της μέγιστης διάρκειας φοίτησης.
Δ) την διευκρίνιση στην ΑΡΘΡΟ 27, παρ. 2, εδ. γ (ΝΕΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΕΠ/ΕΒΠ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΕΔΔΥ) της αναφοράς στα κριτήρια και προυποθέσεις επιλογής προισταμένων ΚΕΔΔΥ (πρόκειται να διαφοροποιηθούν και πως;).
Ε) την επέκταση του ΑΡΘΡΟΥ 27, παρ. 19 και σε άλλες κατηγορίες ΕΕΑ και αναπηρίας (π.χ. διαταραχές συμπεριφοράς, νοητική υστέρηση). Επίσης στην ίδια παράγραφο την απαλειφή της διατύπωσης που επιτρέπει την ιδιωτική στήριξη.
ΣΤ)  την παροχή της δυνατότητας στο ΑΡΘΡΟ 27, παρ. 20 (ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Δ/ΝΣΗΣ ΕΑ) στο ΕΕΠ και ΕΒΠ να τοποθετείται ως διοικητικό προσωπικό στη Δ/νση ΕΑ αφού αυτή θα ασχολείται πλέον αποκλειστικά με θέματα ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Ζ) Επίσης στο ίδιο (ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ Δ/ΝΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΕΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ) αναρωτιόμαστε αν η αποκλειστική πλέον αρμοδιότητα της Δ/νσης ΕΑ σε θέματα ΕΕΠ και ΕΒΠ, και όχι των εκπαιδευτικών ΕΑ, μπορεί να οδηγήσει σε επιπλέον κατακερματισμό της πολύπαθης ΕΑ και σε επι πλέον αποκλεισμούς του ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Η)Επίσης στο ίδιο (ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ ΕΕΠ/ΕΒΠ) προτείνουμε την άμεση πρόβλεψη για ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ ΕΕΠ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ ΕΒΠ.
Θ) Στο ΑΡΘΡΟ 27, παρ. 23 (ΕΝΤΟΣ ΔΙΜΗΝΟΥ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΔΔΥ), προτείνουμε την θεσμοθέτηση αναλογίας πληθυσμού και προσωπικού ΚΕΔΔΥ σύμφωνα και με τις κατά καιρούς τεκμηριωμένες προτάσεις της ΠΟΣΕΕΠΕΑ.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο


Ο Πρόεδρος   Ο Γ. Γραμματέας


Στ. Καρπενησιώτης   Δ. Αρβανίτης



ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

 ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:
 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»   


Αθήνα 19-8-2013
      
               Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. παρακολουθεί με ενδιαφέρον και ανησυχία τις εξελίξεις στην εκπαίδευση που περιλαμβάνουν βίαιες αλλαγές στην δομή, την στελέχωση και το εργασιακό καθεστώς (κατάργηση τομέων, συγχωνεύσεις σχολείων, κατάργηση ειδικοτήτων, διαθεσιμότητα, μείωση αναπληρωτών κατά 10.000, προσλήψεις μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, αναμενόμενη ιδιωτικοποίηση της τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης, κ.ά.).
               Είναι φανερό ότι η εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού έχει μπεί στην κλίνη του Προκρούστη και με την επιδίωξη της προσαρμογής στις επιταγές του Μνημονίου και των δανειστών βιώνει τον ακρωτηριασμό και την απαξίωση.
               Ειδικότερα όσον αφορά την Ειδική Αγωγή , με τις τροπολογίες που κατατέθηκαν στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», γίνεται φανερή η προσπάθεια για αποσπασματική διευθέτηση προβλημάτων που χρονίζουν και απαιτούν συνολική μελέτη και αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης σε διοικητικό, λειτουργικό και νομοθετικό επίπεδο, η οποία δυστυχώς για μια ακόμη φορά δεν γίνεται.
               Παρ όλο που σε ορισμένα σημεία διακρίνεται μια προσπάθεια ορθολογικής αντιμετώπισης των προβλημάτων ( δεσμευτική ισχύς γνωματεύσεων ΚΕΔΔΥ και αποκλειστική τους αρμοδιότητα για την επιλογή κατάλληλου πλαισίου φοίτησης, δυνατότητα κατάληψης θέσεων ευθύνης από το ΕΕΠ, επιμόρφωση ΕΕΠ και ΕΒΠ, σχολικοί συνεταιρισμοί, κ.ά.) αυτή καθίσταται αναποτελεσματική  από την ατελή διατύπωση και την μη συμπερίληψη όλων των περιπτώσεων (όπως για την μη αναφορά στην περίπτωση των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ και άλλων περιπτώσεων όπως οι μαθητές με σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς ή και νοητική υστέρηση, την μη ολοκληρωμένη διατύπωση της παραγράφου για την δυνατότητα κατάληψης θέσεων ευθύνης από το ΕΕΠ, την μη αναφορά στο ΕΕΠ και ΕΒΠ στην παράγραφο για την ομογενοποίηση των διοικητικών διαδικασιών, κ.ά.).
               Επίσης απαράδεκτες διατάξεις που επιχειρούν να αλλάξουν τον χαρακτήρα της ειδικής αγωγής , ως δημόσιας και δωρεάν, όπως αυτή που εισάγει για πρώτη φορά τα ιδιωτικά ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής (!) και αυτή που εισάγει επίσης για πρώτη φορά την ιδιωτική στήριξη στο γενικό σχολείο για μαθητές με αναπηρία (κερκόπορτα για κατάργηση της δωρεάν παροχής από το υπουργείο;).
               Ακόμη γίνεται προσπάθεια για ικανοποίηση συντεχνιακών απαιτήσεων και επαναφορά καθεστώτος επιθεωρητών με την τοποθέτηση των Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής, ως προέδρων των Υπηρεσιακών Συμβουλίων του ΕΕΠ και ΕΒΠ (ΠΥΣΕΕΠ), κάτι που αποτελεί πρωτοφανή αντιδεοντολογική ενέργεια, αφού σε κανένα υπηρεσιακό συμβούλιο προσωπικού στην εκπαίδευση δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Η συγκεκριμένη διάταξη αποπειράται να εγκαθιδρύσει ένα τουλάχιστον περίεργο καθεστώς όπου για θέματα υπηρεσιακής εξέλιξης μιας κατηγορίας προσωπικού δηλ. του ΕΕΠ/ΕΒΠ (τοποθετήσεις, απονομή βαθμού, άσκηση ιδιωτικού έργου, επεκτάσεις καθηκόντων και πιθανά άλλα θέματα…), θα εισηγείται προσωπικό άλλης κατηγορίας και ειδίκευσης από αυτό που το αφορούν. Μάλιστα κατά τη γνώμη μας υπάρχει σημαντικό θέμα και δεοντολογίας αφού ο Σύμβουλος ΕΑ που έχει καθήκον για παράδειγμα να εισηγείται την επέκταση καθηκόντων του ΕΕΠ και ΕΒΠ (3699/2008) θα εισηγείται πλέον προς τον εαυτό του και φυσικά θα κόβει και θα ράβει κατά το δοκούν. Επίσης αφού θα έχει βαρύνουσα γνώμη και για την βαθμολογική εξέλιξη των ΕΕΠ και ΕΒΠ (ως πρόεδρος του ΠΥΣΕΕΠ), θα είναι παράγοντας εντατικοποίησης και πειθαναγκασμού των συναδέλφων κατά τις επισκέψεις του στο σχολείο ως παιδαγωγικός καθοδηγητής. Είναι πιστεύουμε φανερή η σύγκρουση αρμοδιοτήτων και θα πρέπει να αποσυρθεί άμεσα η σχετική διάταξη.
               Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. είναι διατεθειμένη να συνεχίσει, συστρατευόμενη με την εκπαιδευτική κοινότητα, την προσπάθεια για ακύρωση των αναποτελεσματικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης στην εκπαίδευση και την ειδική αγωγή.
               Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε αγωνιστική εγρήγορση από τώρα και με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς που προβλέπεται να είναι περισσότερο προβληματική για την λειτουργία των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ από ποτέ (αφού ακόμη εκκρεμούν οι διαδικασίες των αποσπάσεων, δεν έχει καν εκδοθεί η εγκύκλιος των αναπληρωτών και το κυριότερο προβλέπεται μαχαίρι στις πιστώσεις και δραματική υποβάθμιση του εργασιακού καθεστώτος).

               Σε αυτή την κατεύθυνση θα διαθέσουμε όλες τις δυνάμεις μας για συσπείρωση των συναδέλφων, των γονέων και μαθητών μας και για ανάδειξη των προβλημάτων μέσα και από την προγραμματιζόμενη εκδήλωση μας για την ειδική αγωγή τον Σεπτέμβρη.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο


Ο Πρόεδρος      Ο Γ. Γραμματέας


Στ. Καρπενησιώτης      Δ. Αρβανίτης