Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

Ρύθμιση για τις αναρρωτικές άδειες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ανακοίνωσε στη Βουλή ο Υφυπουργός Παιδείας

Δείτε την απάντηση του Υφυπουργού κου Παπαθεοδώρου στην Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού της ΔΗΜ.ΑΡ Μαρίας Γιαννακάκη, σχετικά με τον υπολογισμό της αναρρωτικής άδειας των αναπληρωτών στη διδακτική τους προϋπηρεσία, από τα πρακτικά της Βουλής.



ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΙΖ΄
Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ: Κύριε  Υπουργέ, θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι η ανάγκη για εξορθολογισμό των λειτουργιών του δημοσίου, τόσο σε επίπεδο κόστους όσο και σε επίπεδο παραγωγικότητας είναι επιτακτική. Εξάλλου, αυτό ήταν και μία από τις βασικές δεσμεύσεις της παρούσας Κυβέρνησης. Για την επίτευξη αυτού του στόχου είμαι σίγουρη ότι πάλι θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι είναι αναγκαία η αλλαγή της νοοτροπίας τόσο σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας όσο και σε επίπεδο διοικητικής ιεραρχίας αλλά και λειτουργών του κράτους.
Βάσει της υπ’ αριθμόν 155734/Δ1 εγκυκλίου του αρμοδίου Υπουργείου διασαφηνίζεται ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται η αναρρωτική άδεια των αναπληρωτών στη διδακτική τους προϋπηρεσία. Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι η αναρρωτική άδεια η οποία ξεπερνά τις δεκαπέντε ημέρες συνολικά δεν προσμετράται στη διδακτική προϋπηρεσία ενώ δημιουργούνται και συνθήκες απόλυσης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών εφόσον κριθεί ότι η υπερβάλλουσα απουσία συνιστά λόγο για καταγγελία της σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Φυσικά, τα παραπάνω εφαρμόζονται στις άδειες λοχείας ή στις άδειες κύησης και επίσης δεν μπορεί να γίνει καταγγελία σύμβασης σε περίπτωση επαπειλούμενης κύησης. Παρ’ όλα αυτά στην τελευταία περίπτωση, δηλαδή στην επαπειλούμενη κύηση, οποιαδήποτε άδεια υπερβαίνει τις δεκαπέντε ημέρες δεν προσμετράται ως διδακτική προϋπηρεσία. 
Το σκεπτικό της εν λόγω εγκυκλίου είναι ότι έχει παρατηρηθεί μία κατάχρηση στις αναρρωτικές άδειες στον κλάδο των εκπαιδευτικών. 
Σας ρωτώ λοιπόν αν σκέπτεσθε να προβείτε στην αναθεώρηση του προβλεπόμενου χρονικού ορίου αναρρωτικών αδειών και επίσης τι σκέπτεσθε προκειμένου να αντιμετωπίσετε την έλλειψη παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης προς τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε  Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού): Ευχαριστώ, κύριε  Πρόεδρε.
Κυρία Γιαννακάκη, σας ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση που μου κάνετε και για το περιεχόμενό της διότι το τελευταίο διάστημα υπήρξαν νομίζω κάποιες παρερμηνείες που ενέσπειραν ανησυχίες στους εκπαιδευτικούς και θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ορισμένα πράγματα ως προς την ουσία της ερώτησής σας. Όπως συνάγεται από το νόμο του 1985 αλλά και τη σχετική υπουργική απόφαση του 2003, οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι  εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης –το περιγράψατε αλλά αφήστε με απλώς να τοποθετήσω τα στοιχεία το ένα μετά το άλλο- προσλαμβάνονται και υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα του 1998 το οποίο αφορά σε προσωπικό το οποίο καλύπτει παροδικές ανάγκες. Ωστόσο το θέμα των αδειών του προσωπικού αυτού δεν ορίζεται και δεν ρυθμίζεται από το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα αλλά από τα άρθρα 658 και 657 του Αστικού Κώδικα. Βάσει αυτών γίνεται και η εφαρμογή των διατάξεων για τις άδειες.
Δεδομένου λοιπόν του γεγονότος ότι η ασθένεια αποτελεί σπουδαίο λόγο κατά το άρθρο 658 ο οποίος εμποδίζει την παροχή εργασίας χωρίς την υπαιτιότητα του εργαζομένου και με δεδομένη σύμφωνα με το νόμο διάρκεια της σύμβασής τους η οποία είναι εννέα μηνών, όσο περίπου η διάρκεια του διδακτικού έτους, η άδεια λόγω ασθενείας δεν μπορεί να υπερβαίνει το μισό μήνα.
Εδώ υπάρχουν τέσσερα στοιχεία, τα οποία θέλω να σας παραθέσω.
Πρώτον, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, ανεξαρτήτως αν έχουν συμπληρώσει δεκαήμερη παροχή εργασίας, εφόσον δεν μπορούν να εργαστούν λόγω σπουδαίου λόγου –ασθένεια, επιπλοκές κύησης- δικαιούνται πάντοτε αδείας εφόσον υπάρχουν τα απαιτούμενα ιατρικά πιστοποιητικά.
Δεύτερον, οι παραπάνω εκπαιδευτικοί δικαιούνται αναρρωτικής άδειας διάρκειας μέχρι του μισού μήνα χωρίς περικοπή μισθού.
Τρίτον, θέλω να διευκρινίσω προς αποφυγή οποιασδήποτε παρερμηνείας –νομίζω πως το είπατε και εσείς- ότι δεν είναι δυνατή η καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου των αναπληρωτών εκπαιδευτικών τόσο για τις περιπτώσεις των αδειών κύησης και λοχείας όσο και για την περίπτωση της επαπειλούμενης κύησης. 
Επιπλέον, κατά τη χρονική διάρκεια αυτών των περιπτώσεων, αναγνωρίζεται ο χρόνος της άδειας ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας. 
Άρα, οι άδειες κύησης και λοχείας, οι οποίες είναι και νομοθετικά κατοχυρωμένες από τις διατάξεις του άρθρου 11 του νόμου του 2000, αναγνωρίζονται κανονικά ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας.
Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί κι αν ακόμη στερούνται βιβλιαρίου υγείας, δικαιούνται αναρρωτικής αδείας μέχρι μισού μήνα χωρίς περικοπή μισθού. Αντί δε της βεβαίωσης ιατρού του οικείου ασφαλιστικού οργανισμού, μπορεί να υποβληθεί στην υπηρεσία βεβαίωση ιατρού δημόσιου νοσοκομείου. Σε περίπτωση δε που η απουσία του αναπληρωτή εκπαιδευτικού υπερβαίνει την παραπάνω περίοδο, εφαρμόζονται οι διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας που προβλέπονται για τις συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου.
Πιστεύω ότι θα συμφωνήσουμε πως οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και το νομοθετικό τους καθεστώς εφαρμόζονται κατά τον ίδιο τρόπο ανεξάρτητα από τον φορέα πρόσληψης. Όμως, σε κάθε περίπτωση η υπηρεσία -και εννοώ την υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας- οφείλει να αιτιολογήσει επαρκώς και ειδικώς τους λόγους ενδεχόμενης καταγγελίας -εκτός των παραπάνω λόγων που ανέφερα- της σύμβασης αφού συνεκτιμηθεί ο σοβαρός λόγος απουσίας και η ανάγκη της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Αυτό δεν αποτελεί κάποια νεωτερικότητα –στη δευτερολογία μου θα αναφέρω κάποια πρόταση- αλλά είναι πάγια εφαρμογή της νομοθεσίας, η οποία συμπεριλήφθη και σε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με ημερομηνία έκδοσης το 2008 και η οποία έγινε αποδεκτή από την αρμόδιο Υπουργό το 2011 όπου ερμήνευσε το συγκεκριμένο ζήτημα.
Στη δευτερολογία μου θα αναπτύξω την πρόταση, που σας ανέφερα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Η κ. Μαρία Γιαννακάκη έχει το λόγο.

ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ: Κύριε Υπουργέ, συμφωνώ απολύτως μαζί σας –και νομίζω είπαμε τα ίδια πράγματα- ότι και οι άδειες κύησης και οι άδειες λοχείας και η επαπειλούμενη κύηση, δεν μπορούν να αποτελέσουν ποτέ λόγο καταγγελίας της σύμβασης. Η χορηγηθείσα άδεια στην περίπτωση της επαπειλούμενης κύησης όταν είναι πέραν των δεκαπέντε ημερών, δεν προσμετράται στη διδακτική προϋπηρεσία.
Από εκεί και πέρα, σε ένα ενδεχόμενο σοβαρής ασθένειας κάποιου αναπληρωτή εκπαιδευτικού, συμφωνήσατε ότι υπάρχει κίνδυνος εξάντλησης των δεκαπέντε ημερών. Επομένως, ο εκπαιδευτικός θα μείνει απλήρωτος την επόμενη φορά που θα ασθενήσει σε περίπτωση που έχει εξαντλήσει τις μέρες του και φυσικά επικρέμεται η Δαμόκλειος Σπάθη της απόλυσης.
Ειδικότερα στο θέμα της μητρότητας και συγκεκριμένα στην περίπτωση της επαπειλούμενης κύησης, θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι η εν λόγω ρύθμιση -την οποία και μας αναπτύξατε- κάνει ένα άλμα της λογικής. Ουσιαστικά η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός τιμωρείται επειδή αντιμετώπισε προβλήματα κατά τη διάρκεια της κύησής της, κάτι που δεν αντιστοιχεί σε κράτος-πρόνοιας και που δεν έχει και άλλο παράδειγμα τουλάχιστον στα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτό που σας ζητούμε ως Δημοκρατική Αριστερά είναι η αύξηση του ορίου των διαθέσιμων αναρρωτικών αδειών σε ένα λογικό νούμερο. Πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη ρύθμιση σε αυτό το πολύ συγκεκριμένο σημείο της επαπειλούμενης κύησης. Γιατί το ζητούμενο είναι να δημιουργήσουμε κίνητρα υπέρ της αύξησης της αποδοτικότητας των εργαζομένων και όχι φυσικά να τιμωρήσουμε μία μητέρα η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα στην κύησή της.
Όταν σας παρουσίαζα την ερώτησή μου εγώ πρώτη είπα ότι παρατηρούνται στο δημόσιο πολλές καταχρήσεις του δικαιώματος της αδείας. Αλλά ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε σε ποιες περιπτώσεις αυτές οι άδειες αντιστοιχούν σε πραγματικά προβλήματα υγείας και ποιες σε φανταστικά ή σε κατάχρηση, δεν μπορεί να οδηγεί στο να κόψουμε και να είμαστε τόσο αυστηροί σε αυτή τη ρύθμιση. 
Επιπλέον, όσον αφορά στη μητρότητα οι αναπληρώτριες εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται την εξάμηνη ειδική άδεια και την παροχή μητρότητας. Ο λόγος αφορά στην ιδιότητά τους ως εργαζόμενες με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Παρότι είναι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εφόσον είναι απασχολούμενες στο δημόσιο, στερούνται της παροχής κάτι το οποίο ισχύει και για τους εργαζόμενους  στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και στους ειδικευόμενους ιατρούς νοσοκομείων. Επομένως, το θέμα της μητρότητας δεν είχε τη θέση που του αρμόζει στο δημόσιο βίο, γεγονός το οποίο προκαλεί την έντονη ανησυχία μας και στο οποίο σας καλούμε να επιδείξετε την απαραίτητη μέριμνα. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο. 

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού): Θα επικεντρωθώ περισσότερο στο θέμα της μητρότητας γιατί αυτό έχει σημασία. Να δούμε δυο πράγματα που είναι πολύ σημαντικά. 
Σε περίπτωση επαπειλούμενης κύησης η εκπαιδευτικός συνεχίζει να πληρώνεται κανονικά κάτι το οποίο είναι φυσιολογικό καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής, εφόσον βρίσκεται η επαπειλούμενη κύηση κατά την περίοδο κατά την οποία έχει σύμβαση ορισμένου χρόνου. Η σύμβαση αυτή έχει ορίζοντα λήξης τη  λήξη του σχολικού έτους. Επομένως, η μόνη διαφορά στην οποία αναφερθήκατε είναι αν ο χρόνος αυτός κατά τον οποίο συνεχίζει να πληρώνεται μπορεί να αναγνωριστεί και ως χρόνος προϋπηρεσίας. 
Θα σας έλεγα ότι από τον ν. 3848/2010 η προϋπηρεσία των αναπληρωτών έχει περιοριστεί και το γνωρίζετε αυτό. Αυτό όμως το οποίο έχει πολύ μεγάλη σημασία είναι ότι δε θα πρέπει να διαχωρίσουμε τους εκπαιδευτικούς μεταξύ αυτών που κάνουν κατάχρηση ενός δικαιώματος. Δεν θα έλεγα ότι έχουμε πάρα πολλές επαπειλούμενες κυήσεις στο χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Θα ξεκαθαρίσουμε ότι οι αναρρωτικές άδειες και οι άδειες για λόγους μητρότητας είναι ένα αναφαίρετο εργασιακό δικαίωμα. Η καταστρατήγηση του νόμου δεν είναι αποτελεί δικαίωμα. 
Από την άλλη πλευρά θα σας πω ότι η συγκεκριμένη εγκύκλιος του Υπουργείου δεν είχε σκοπό παρά μόνο να υπενθυμίσει την κείμενη νομοθεσία. Δεν κομίζει τίποτα καινούριο. Απλά επειδή βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου από τη μία πλευρά οι πιστώσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι πολύ συρρικνωμένες και από την άλλη θέλουμε να εξορθολογήσουμε το σύστημα, γι’ αυτό υπενθυμίσαμε ποιο είναι το νομοθετικό καθεστώς. 
Πάω στην παρατήρησή σας και τελειώνω με αυτή. Η μεγαλύτερη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων, αλλά και η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων απαιτούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου να εξετάζουν με απόλυτη σύνεση και απόλυτη φειδώ τις ελάχιστες εκείνες περιπτώσεις -δεν είναι μεταξύ αυτών η επαπειλούμενη κύηση- αναρρωτικών αδειών οι οποίες θα οδηγήσουν σε καταγγελία συμβάσεων ορισμένου χρόνου. 
Αυτό το οποίο πράγματι εξετάζεται, αλλά χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση και είμαι απόλυτος σ’ αυτό, παράλληλα με την διατήρηση μισθοδοσίας των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε επαπειλούμενη άδεια, το δεδομένο να υπάρξει και η εξίσωση του χρόνου προϋπηρεσίας για την ομάδα αυτών των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε επαπειλούμενη κύηση ή σε αναρρωτική άδεια λόγω επαπειλούμενης κύησης.
Ευχαριστώ πολύ.


Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Π.Ε ΑΙΓΑΛΕΩ
Ρήγα Φερραίου 20
ΤΗΛ.- FAX :  5981932

Αιγάλεω 31/1/2013

ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

Την Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013,μετά από ένα τραγικό ατύχημα, έφυγε απροσδόκητα από τη ζωή ο αγαπημένος μας συνάδελφος, Σπύρος Πρίμπαςδάσκαλος του 16ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω.
Η εκπαιδευτική κοινότητα του Αιγάλεω θρηνεί γιατί έχασε έναν από τους πιο καλούς, φιλότιμους και εργατικούς δασκάλους των σχολείων μας. Ο Σύλλογος μας έχασε ένα δραστήριο μέλος, έναν δάσκαλο αγωνιστή.
Υπάρχει μεγάλη ανάγκη οικονομικής στήριξης 
 της οικογένειάς του
 (έχει μια κόρη που δίνει φέτος πανελλαδικές και ένα μικρότερο αγοράκι)
Για τη στήριξη της οικογένειας ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Αιγάλεω έχει ανοίξει λογαριασμό στην Αγροτική Τράπεζα στο όνομα:

Μαυρίδου Χρυσούλα (σύζυγος)
με αριθμό λογαριασμού:

049 01 003647 87 απλός
                              

                                     Για το Δ.Σ


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                      Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



Παναγιώτης Σάμιος                Στέλλα Τραγά

Σχέδιο «ΑΘΗΝΑ»…για την αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης


Τι περιλαμβάνει το σχέδιο « Αθηνά» - Ενα Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο και ένα Ομοσπονδιακό Τεχνολογικό Ιδρυμα
Ο υπουργός Παιδείας το παρουσίασε την Πέμπτη το πρωί - 97 τμήματα συγχωνεύονται ή απορροφώνται- Μένουν πανεπιστήμια σε 51 πόλεις από 63
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο « Αθηνά» - Ενα Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο και ένα Ομοσπονδιακό Τεχνολογικό Ιδρυμα

 Ένα «ομοσπονδιακό» πανεπιστήμιο θα λειτουργεί στην Αθήνα στο οποίο θα υπάγονται διοικητικά όλα τα πανεπιστημιακά Ιδρύματα, εκτός του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της «Αθηνάς» που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

Το πανεπιστήμιο αυτό θα διοικείται και θα ελέγχεται από ένα Δ.Σ, ενώ οι νυν αρχές (πρυτανικές και Συμβούλια) δεν καταργούνται αλλά θα λειτουργούν κανονικά. Σε αυτό το Ομόσπονδο Ιδρυμα που θα ονομασθεί «Αδαμάντιος Κοραής», εντάσσονται το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η Γεωπονική Σχολή, το Πάντειο, το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Χαροκόπειο.
Το κοινό Δ.Σ θα κάνει τον «στρατηγικό» σχεδιασμό του Ομόσπονδου Πανεπιστημίου.
Παράλληλα δημιουργείται Ομόσπονδο Τεχνολογικό Ιδρυμα στην Αθηνά στο οποίο υπάγονται τα ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά και η ΑΣΠΑΙΤΕ (Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης). Παράλληλα αναβαθμίζεται το Διεθνές πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το οποίο θα συνδεθεί με πανεπιστήμια του εξωτερικού στα οποία λειτουργούν έδρες ελληνικών σπουδών.

Τα πανεπιστήμια της Περιφέρειας με διοικούσες επιτροπές ή λιγότερα από τέσσερα τμήματα, απορροφώνται από αλλά πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, το πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος κόβεται «στα δύο»: τα μισά τμήματά του (της Λαμίας) εντάσσονται στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ενώ ένα τμήμα απορροφάται από το Πάντειο. Το πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας συγχωνεύεται με το πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ενώ δύο τμήματά του μεταφέρονται στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ. Το πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας απορροφάται από το πανεπιστήμιο Πατρών.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ tovima.gr ΑΠΟ ΕΔΩ: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=495855

Για να κατεβάσετε την παρουσίαση του σχεδίου "Αθηνά" σε power point πατήστε εδώ.

Νόμος υπ αριθμ.4115/2013, το πολυνομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α που περιλαμβάνει τη λειτουργία των Ε.Δ.Ε.Α.Υ-Σ.Δ.Ε.Υ

Χθές, Τετάρτη 30/1/2013, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως(ν.4115/2013) το πολυνομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις», στο άρθρο 39 του οποίου περιλαμβάνονται  διατάξεις  με θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 39 περιλαμβάνονται οι διατάξεις για τη λειτουργία των Ε.Δ.Ε.Α.Υ-Σ.Δ.Ε.Υ. 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ Φ.Ε.Κ ΑΠΟ ΕΔΩ: 

Συγκρότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Υ.Σ.Ε.Ε.Π.)

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙ.Θ.Π.Α ΚΩΝ/ΝΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΥ

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Διευκρινήσεις από τη Δνση Ειδικής Αγωγής για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών από ΚΕ.Δ.Δ.Υ σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε και σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης ή και το αντίστροφο


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ


ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
 ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
 ΤΜΗΜΑ Β’ - ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 151 80 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: http://www.minedu.gov.gr
email: t08deab@minedu.gov.gr
Πληροφορίες: ΔΟΥΣΑΪΤΗ Θ.
Τηλέφωνο: 210 344 2198
Φαξ:             210 3442193 


Μαρούσι, 30-1-2013
     Αρ. Πρωτ.       12959/Γ6
     Βαθμός Προτερ. : Κατεπείγον
    
    ΠΡΟΣ :
-          Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
-          Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
-          ΚΕΔΔΥ όλης της χώρας

Θέμα : Παροχή διευκρινίσεων
Σχετ. :  Η με αρ.πρωτ. 7653/Δ2/18.1.2013 εγκύκλιος 


Σας διευκρινίζουμε ότι οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν μετάθεση από ΚΕΔΔΥ σε ΣΜΕΑΕ της ίδιας ή άλλης περιοχής καθώς και από ΚΕΔΔΥ σε σχολικές μονάδεςτης γενικής εκπαίδευσης ή το αντίστροφο υποβάλλουν την αίτησή τους στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Β’ Προσωπικού της Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. μέσω των οικείων Διευθύνσεων Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπ/σης,προκειμένου να εξεταστούν από το ΚΥΣΠΕ ή ΚΥΣΔΕ αντίστοιχα, συμπληρώνοντας το έντυπο αίτησης μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΛΙΤΣΑΣ 

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α: Σχετικά με το σχέδιο Π.Δ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Η αξιολόγηση αποτελεί πυλώνα δημόσιας πολιτικής και ανάπτυξης και όχι πρόσχημα για περαιτέρω μισθολογική εξαθλίωση και απολύσεις


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,  e-mail: poseepea@yahoo.gr
 
                                                        Αθήνα  29/12/2012
                                                         Α.Π: 206                           
                           
  Πρός:  - Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Αρβανιτόπουλο
                                          
 Κοιν:    - Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Παπαθεοδώρου
              -  Γενικό Γραμματέα ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Κυριαζή
              -Δντή Ειδικής Αγωγής κο Λολίτσα
              -Πολιτικά Κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου
              - Μ.Μ.Ε

                                          
Θέμα: «Σχετικά με το σχέδιο Π.Δ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Η αξιολόγηση αποτελεί πυλώνα δημόσιας πολιτικής και ανάπτυξης και όχι πρόσχημα για περαιτέρω μισθολογική εξαθλίωση και απολύσεις»
  
      Kε Υπουργέ,

σχετικά με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο εδόθη στη δημοσιότητα για διαβούλευση,  η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α) έχει να αναφέρει συνοπτικά τα εξής:

Πριν ανοίξει ο ασκός του Αιόλου της πτώχευσης της χώρας, ήταν αδιανόητη, από πλευράς Πολιτείας,  η όποια σκέψη για πραγματική αξιολόγηση της όποιας αποδοτικότητας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, των όποιων στόχων, της όποιας ποιότητας των παρεχομένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Δεν υπήρχε αξιολόγηση βεβαίως ούτε της πολιτικής( ως επί το πλείστον με υψηλό βαθμό εξόφθαλμης αποτυχίας)  των εκάστοτε κυβερνήσεων για την παιδεία. Τότε που «λεφτά υπήρχαν» και φυσικά υπήρχε και ανάπτυξη, σημαντικότατο εργαλείο της οποίας είναι και η εφαρμογή διαδικασιών αξιολογητικών μεθόδων.

Ξαφνικά όμως μας ανακοίνωσαν πως «δυστυχώς επτωχεύσαμεν» και οι «εταίροι» δανειστές μας απαίτησαν αξιολόγηση των εκπαιδευτικών- κατ επέκταση του Δημοσίου- όχι ως μέρος μιας προσπάθειας για ανάπτυξη, αλλά ως μέσον υποστήριξης σκληρών προγραμμάτων λιτότητας και συρρίκνωσης των εκπαιδευτικών και  κοινωνικοπρονοιακών δομών του κράτους.

Το εν λόγω σχέδιο Π.Δ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, λοιπόν, δεν  προσπαθεί, ούτε καν προσχηματικά, να διορθώσει τα κακώς κείμενα της παιδείας, τη συγκεκριμένη και υφιστάμενη πολιτική, αλλά χαράσσει νέα πολιτική διαμέσου των επιπτώσεων που θα επιφέρει αυτή στους με κάθε τρόπο χειραγωγούμενους εκπαιδευτικούς. Πρόκειται περί ενός μορφώματος αξιολόγησης κατ επιταγή των «εταίρων» δανειστών με  στόχο τη μισθολογική καθήλωση ενός μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών και την απόλυση πολλών εξ αυτών.

Το εν λόγω σχέδιο Π.Δ έρχεται να αποτελέσει το θεωρητικό πλαισίωμα του ν.4024/2011(Μισθολόγιο- Βαθμολόγιο)-  ο οποίος ως γνωστόν καθιερώνει τις διαβόητες αυθαίρετες ποσοστώσεις στην εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων- και τίθεται στην υπηρεσία της περικοπής του μισθολογικού κόστους και των απολύσεων.

Το εν λόγω σχέδιο Π.Δ τελικά είναι αντιαναπτυξιακό  και δυσφημεί την υπάρχουσα  ανάγκη πραγματικής αξιολόγησης και τους υποστηρικτές της.

Τέλος, αυτή η επιχειρούμενη «αξιολόγηση» είναι φανερό πως δεν έχει κοινωνική νομιμοποίηση, δεν έχει υποστηρικτές στη μεγάλη εκπαιδευτική κοινότητα, παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες κάποιων να πυροδοτήσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό και σ αυτόν τον ευαίσθητο χώρο. Έτσι είναι καταδικασμένη να αποτύχει αφού όμως θα έχει διαλύσει ότι έχει μείνει ακόμη όρθιο στο ελληνικό σχολείο.

Σας καλούμε λοιπόν, να ανακαλέσετε το παρόν σχέδιο και να προχωρήσετε σε ειλικρινή, έντιμο και ουσιαστικό διάλογο με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, αποσυνδέοντας την αξιολόγηση από τις διατάξεις του ν.4024/2011, προσδίδοντάς της την αξία που της αναλογεί ως εργαλείο μιας συνολικής αναπτυξιακής πολιτικής. 

  
Για το Δ.Σ

   
Ο Πρόεδρος                          Η Γ. Γραμματέας  



   

Βούγιας Βασίλης                     Κατσούλη Παναγιώτα                                           

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή της Μαρίας Γιαννακάκη(ΔΗΜ.ΑΡ) σχετικά με τον υπολογισμό της αναρρωτικής άδειας αναπληρωτών στην διδακτική τους προϋπηρεσία

Σήμερα Τρίτη 29/1/2013, κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή, προς τον Υπουργό Παιδείας,  η Βουλευτής Μαρία Γιαννακάκη της Δημοκρατικής Αριστεράς, σχετικά με τον υπολογισμό της αναρρωτικής άδειας των αναπληρωτών στη διδακτική τους προϋπηρεσία.

Η Βουλευτής ερωτά τον Υπουργό:

1.    Προτίθεται να προβεί στην αναθεώρηση του προβλεπόμενου χρονικού ορίου, αναρρωτικής άδειας;
2.    Πως προτίθεται να αντιμετωπίσει την έλλειψη παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης προς τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς; 




Ο Υπουργός υποχρεούται βάσει του κανονισμού της Βουλής, να προσέλθει στο Κοινοβούλιο να απαντήσει στη Βουλευτή.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:  

Θέμα:
Σχετικά με τον υπολογισμό της αναρρωτικής άδειας αναπληρωτών στην διδακτική τους προϋπηρεσία
Κόμμα:
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Ημερομηνία:
29/01/2013
Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:
29/01/2013
Καταθέτοντες:
Γιαννακάκη Γεωργίου Μαρία
Υπουργεία:
Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Αρχεία Ερωτήσεων:
  • .pdf

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Υπολογισμός της μισθοδοσίας των εκπαιδευτικών από 1/1/2013( του Βασίλη Χουλιάρα)

Υπολογισμός της μισθοδοσίας των εκπαιδευτικών από 1/1/2013(του Βασίλη Χουλιάρα)

Ανοίξτε το xls αρχείο και πηγαίνετε στην καρτέλα που σας ενδιαφέρει, όπως Μισθοδοσία παλαιών μονίμων Ν.Μ. ή Μισθοδοσία παλαιών μονίμων Π.Μ. ή Μισθοδοσία νέων μονίμων Ν.Μ. κ.λ.π. 

Επισυνάψεις: 

(Πηγή:alfavita.gr)

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Ερώτηση στη Βουλή από τη Βουλευτή της Ν.Δ Ελένη Μακρή-Θεοδώρου για το Προεδρικό Διάταγμα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Η Βουλευτής Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας Ελένη Μακρή-Θεοδώρου, στις 23/1/2013,  κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας στη Βουλή, με θέμα το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η Βουλευτής ερωτά τον Υπουργό:

 1) Με ποιο τρόπο θα εξασφαλίζεται η διαφάνεια της διαδικασίας και
 2) Με ποια κριτήρια θα γίνεται η επιλογή της επιτροπής αξιολόγησης έτσι ώστε να πληρούνται οι βασικοί κανόνες της αντικειμενικότητας.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ



Θέμα:
Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Κόμμα:
Ν.Δ.
Ημερομηνία:
23/01/2013
Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:
24/01/2013
Καταθέτοντες:
Μακρή Θεοδώρου Ευαγγέλου Ελένη
Υπουργεία:
Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Υπουργοί:
  • Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας,Θρησκευμάτων,Πολιτισμού και Αθλητισμού)
Αρχεία Ερωτήσεων:
  • .pdf