Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

Προγραμματισμός κοινών δράσεων για την ανατροπή των σχεδίων για διάλυση της Ειδικής Αγωγής


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,  e-mail: poseepea@yahoo.gr
 
                                                Αθήνα  8/12/2012
                                                Α.Π: 186                           
                           
                 
        Πρός:  - Περιφερειακούς Συλλόγους Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π
                      -Δ.Ο.Ε
                      - Ο.Λ.Μ.Ε
                      -ΕΣΑμεΑ
                     -ΠΟΣΓΚΑμεΑ
                - ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών
 -Σύλλογο Εκπ/κών Π.Ε «Ρόζα Ιμβριώτη»
- Σύλλογο Εκ/κών Π.Ε Περιστερίου «Έλλη Αλεξίου»
- Σύλλογο Εκπ/κών Π.Ε «Αριστοτέλης»
-Ένωση Εκπ/κών Λειτ/γών Ε. Α.(ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α)
- Πανελλ.Σύλλογο Επιστ/νωνΕ.ΑκαιΚοιν. Πολιτικής                  
     -Σύλλ. Αποφ. Παιδ/κού Τμήμ. Ε.Α Παν/μίου Θεσσαλίας                 
     -Σύλλ. Αποφοίτων Παιδαγωγικού Τμήματος Ε. Α 
-Specialeducation.gr, Institute on Disability
      -Δίκτυο Ειδικών Σχολείων(Δ.Ε.Σ)
noesi.gr
     -Ελλ. Ινστ/το Νοημ/κής Γλώσσας «Γέφυρες Επικ/νίας»
     -Εθν. Ομ/νδία για τα Δικ/ματα του Αυτ/κού Φάσ/τος

                 
     Κοιν:  -Πολιτικά Κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου
                 -Μ.Μ.Ε         
  


Θέμα: « Προγραμματισμός κοινών δράσεων για την ανατροπή των σχεδίων για διάλυση της Ειδικής Αγωγής »


Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012 στο Φάρο Τυφλών στην Καλλιθέα, η προγραμματισμένη συνάντηση που διοργάνωσε o Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής(Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.Α) και παραβρέθηκε το Δ.Σ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α), με θέμα την ενημέρωση και τον συντονισμό των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, συλλόγων εκπαιδευτικών, επιστημονικών φορέων εκπαίδευσης, συλλόγων γονέων και κηδεμόνων κ.α, όσον αφορά  στις δραματικές εξελίξεις στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα η ενημέρωση και ο συντονισμός κοινών  δράσεων είχε να κάνει με την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α να καταργήσει τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο νέο οργανόγραμμά του, καθώς  και με την κατάθεση για ψήφιση στη Βουλή νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α για το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, στο άρθρο 39 του οποίου περιλαμβάνονται διατάξεις για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση(ίδρυση Ε.Δ.Ε.Α.Υ-Σ.Δ.Ε.Υ).

Στην συνάντηση παρέστησαν ως εκπρόσωποι φορέων οι:

1)      Γκούμας Θανάσης-Οργαν. Γραμματέας της Δ.Ο.Ε ως εκπρόσωπος της Δ.Ο.Ε

2)      Κοτσυφάκης Θέμης-Γενικός Γραμματέας της Ο.Λ.Μ.Ε-ως εκπρόσωπος της Ο.Λ.Μ.Ε.( Ένα έκτακτο πρόβλημα της τελευταίας στιγμής δεν επέτρεψε στο Θέμη Κοτσυφάκη να παραστεί στη συνάντηση. Παρόλα αυτά χαιρέτισε με μήνυμά του τους συμμετέχοντες και δήλωσε αλληλέγγυος στις όποιες αποφάσεις μας για κοινή κινητοποίηση. Ταυτόχρονα  δεσμεύθηκε να συζητηθεί το θέμα της συνάντησης στο Δ.Σ της Ο.Λ.Μ.Ε)

3)      Κλιάφα Άρτεμις-ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε «Ρόζα Ιμβριώτη»

4)      Παππά Ιωάννα- ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Περιστερίου «Έλλη Αλεξίου»

5)      Χαλικιά Τατιάνα-ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε «Αριστοτέλης»

6)      Αφουξενίδης Δημήτρης -ως εκπρόσωπος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής(ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α)

7)      Παπαδημητρίου Βασίλης-ως εκπρόσωπος εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής

8)      Σούρλα Ευαγγελία-ως εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.

9)      Αρβανίτη Ευμορφία-ως εκπρόσωπος του Πανελληνίου Συλλόγου Επιστημόνων Ε.Α και Κοινωνικής Πολιτικής

10)  Κακαζιάνη Μαρίνα-ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Αποφοίτων Παιδαγωγικού Τμήματος Ε.Α Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

11)  Κυρίτση Βασιλική-ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Αποφοίτων Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής(Σ.Α.Π.Τ.Ε.Α)

12)  Αγοραστού Μαρίαως εκπρόσωπος του Specialeducation.gr, Institute on Disability

13)  Φούσκα Στεφανία-ως εκπρόσωπος του Συντονιστικού των ΚΕ.Δ.Δ.Υ

14)  Ζακλίν Πόϊτρας και Δημήτρης Μπότσος ως εκπρόσωποι  του Δικτύου Ειδικών Σχολείων(Δ.Ε.Σ)(Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων)

15)  Σταυρόπουλος Γιάννης-ως εκπρόσωπος της Εθνικής Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Αυτιστικού Φάσματος και ως εκδότης του περιοδικού «Παιδί-Ειδικά Δικαιώματα»

16)  Χρόνη Δήμητρα-ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Ινστιτούτου Νοηματικής Γλώσσας «Γέφυρες Επικοινωνίας»

17)  Κουτουμάνος Άγγελος-ως εκπρόσωπος του noesi.gr

Αντηλλάγησαν απόψεις σε κλίμα συναντίληψης και συναποφασίστηκαν τα εξής:

α) Η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει τη Διεύθυνση Ε.Α.Ε, και  ενδεχόμενα τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ, η σίγουρη απόλυση των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, σε συνδυασμό με την επικείμενη ψήφιση των διατάξεων που αφορούν στην Ε.Α.Ε, στο άρθρο 39 του ν/σ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, οδηγούν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση της χώρας στην υποβάθμισή και  διάλυσή της.

β) Η κοινή μας δράση πρέπει στην παρούσα συγκυρία να επικεντρωθεί στο να εκφράσουμε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στο Κοινοβούλιο και όπου αλλού χρειασθεί, την έντονη αντίθεσή μας στις επιδιώξεις αυτές, την έντονη αντίθεσή μας σε κάθε προσπάθεια  διάλυσης της δημόσιας και δωρεάν Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στη χώρα μας.


Γι αυτούς ακριβώς τους λόγους η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α κατέθεσε την εξής πρόταση, η οποία έγινε από όλους αποδεκτή:


α)Nα κηρυχθεί τρίωρη στάση εργασίας 11:00 με 14:00, για την Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012, από την Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α και με τη συμπαράσταση των δυο μεγάλων Ομοσπονδιών της χώρας, της Δ.Ο.Ε και της Ο.Λ.Μ.Ε, (κηρύσσοντας  κι αυτές, διευκολυντικές στάσεις εργασίας), να βρεθούμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π), Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π), σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων μαθητών, εκπρόσωποι του αναπηρικού κινήματος , στο χώρο του Υπουργείου Παιδείας, στις 12:00, απαιτώντας από τον Υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο να σταματήσει  τους σχεδιασμούς αυτούς, που αν εφαρμοσθούν θα διαλύσουν ότι έχει απομείνει από την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

β)Να γίνει παράσταση διαμαρτυρίας, με τη συμμετοχή όλων των φορέων που παρέστησαν στη σημερινή ενημερωτική-συντονιστική  συνάντηση, στο Κοινοβούλιο, όταν θα συζητείται το ν/σ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.

γ)Να γίνεται ανά  τακτά χρονικά διαστήματα και ανάλογα με τις εξελίξεις, επανεκτίμηση της κατάστασης και επανατροφοδότηση των κοινών μας δράσεων, έως ότου ανατρέψουμε αυτούς τους καταστροφικούς για την Ε.Α.Ε σχεδιασμούς.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ-ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ-ΓΟΝΕΪΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.



Για το Δ.Σ
  




Ο Πρόεδρος                       Η Γ. Γραμματέας           
  
   




Βούγιας Βασίλης          Κατσούλη Παναγιώτα                                           

Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΛΛΑΞΑΝ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 39 ΓΙΑ ΤΑ Σ.Δ.Ε.Υ ΚΑΙ ΤΙΣ Ε.Δ.Ε.Α.Υ


ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 4 
ΤΟΥ 
ΑΡΘΡΟΥ 39(Σ.Δ.Ε.Υ-Ε.Δ.Ε.Α.Υ)

ΗΤΑΝ
γ) Σε κάθε σχολική μονάδα της γενικής εκπαίδευσης λειτουργεί ΕΔΕΑΥ ως πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών της η οποία συγκροτείται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης και αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:..

ΕΓΙΝΕ
γ)Σε κάθε σχολική μονάδα της γενικής εκπαίδευσης που ανήκει σε ΣΔΕΥ λειτουργεί ΕΔΕΑΥ ως πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών της η οποία συγκροτείται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του διευθυντή του Κέντρου Υποστήριξης ΕΑΕ της ΣΔΕΥ στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα και αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:...
...................................................................................................................................................................
ΗΤΑΝ
δ) Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ συμμετέχει, ως εισηγητής χωρίς δικαίωμα ψήφου, ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής που έχει ανάγκη υποστήριξης. Σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο η ΕΔΕΑΥ, ανάλογα με την περίπτωση του μαθητή που έχει ανάγκη υποστήριξης, μπορεί να καλεί, προκειμένου να διαμορφώσει καλύτερη άποψη για την εξεταζόμενη υπόθεση, μέλη από τις άλλες ειδικότητες ΕΕΠ που υπηρετούν στο οικείο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ. Γραμματέας ορίζεται ο γραμματέας της σχολικής μονάδας.

ΕΓΙΝΕ
δ) Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ ο πρόεδρός της συμμετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου για τη λήψη απόφασης κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της περίπτωσης ε) της παρούσης. Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ καλείται και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής που έχει ανάγκη υποστήριξης. Η ΕΔΕΑΥ, πριν τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης, μπορεί να ζητά την τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων επί των μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων και των εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητή που αξιολογείται. Σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο η ΕΔΕΑΥ, ανάλογα με την περίπτωση του μαθητή που έχει ανάγκη υποστήριξης, μπορεί να καλεί, προκειμένου να διαμορφώσει καλύτερη άποψη για την εξεταζόμενη υπόθεση, μέλη από τις άλλες ειδικότητες ΕΕΠ που υπηρετούν στο οικείο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ. Γραμματέας ορίζεται ο γραμματέας της σχολικής μονάδας και ελλείψει αυτού εκπαιδευτικός που υπηρετεί σ αυτή. Για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ, δεν καταβάλλεται αποζημίωση στα μέλη της.
 .................................................................................................................................................................
ΗΤΑΝ
ηη) Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον. Η παραπομπή γίνεται με εισήγηση του εκπαιδευτικού που προβλέπεται στην περίπτωση δ). Στην παραπεμπτική απόφαση βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από το σχολείο του μαθητή, την ΕΔΕΑΥ και τους σχολικούς συμβούλους γενικής εκπαίδευσης και τους συμβούλους ΕΑΕ και συνοδεύεται από έκθεση του ψυχολόγου της ΕΔΕΑΥ σχετικά με το «εκπαιδευτικό – ψυχολογικό προφίλ» του μαθητή και τους τομείς περαιτέρω διερεύνησης και γνωμάτευσης, με βάση την επεξεργασία των δεδομένων κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης. Όλες οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες που έχουν ενταχθεί σε ΣΔΕΥ καθώς και τα συναφή αιτήματα των γονέων εξετάζονται από το οικείο ΚΕΔΔΥ αποκλειστικά και μόνο κατόπιν παραπομπής της οικείας ΕΔΕΑΥ.

ΕΓΙΝΕ
ηη) Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον. Για την παραπομπή απαιτείται η τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων που προβλέπεται στο τρίτο εδάφιο της περίπτωσης δ). Στην παραπεμπτική απόφαση βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από το σχολείο του μαθητή, την ΕΔΕΑΥ και τους σχολικούς συμβούλους γενικής εκπαίδευσης και τους συμβούλους ΕΑΕ και συνοδεύεται από έκθεση του ψυχολόγου της ΕΔΕΑΥ σχετικά με το «εκπαιδευτικό – ψυχολογικό προφίλ» του μαθητή και τους τομείς περαιτέρω διερεύνησης και γνωμάτευσης, με βάση την επεξεργασία των δεδομένων κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης. Όλες οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες που έχουν ενταχθεί σε ΣΔΕΥ καθώς και τα συναφή αιτήματα των γονέων εξετάζονται από το οικείο ΚΕΔΔΥ αποκλειστικά και μόνο κατόπιν παραπομπής της οικείας ΕΔΕΑΥ.
...................................................................................................................................................................
ΗΤΑΝ
στ) Ο σχολικός ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός της ΕΔΕΑΥ μπορούν να καλούνται στο σχολικό συμβούλιο των γενικών σχολείων του οικείου ΣΔΕΥ προκειμένου να εισηγηθούν για θέματα ένταξης μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο, αντιμετώπισης κρίσεων και σχολικής βίας, σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων των μαθητών καθώς και για θέματα ανάπτυξης εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελευθέρου χρόνου στο περιβάλλον του σχολείου και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους.

ΕΓΙΝΕ
στ)Ο  ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός της ΕΔΕΑΥ μπορούν να καλούνται στο σχολικό συμβούλιο των γενικών σχολείων του οικείου ΣΔΕΥ προκειμένου να εισηγηθούν για θέματα ένταξης μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο, αντιμετώπισης κρίσεων και σχολικής βίας, σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων των μαθητών καθώς και για θέματα ανάπτυξης εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελευθέρου χρόνου στο περιβάλλον του σχολείου και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους.
...................................................................................................................................................................
Σε αυτές τις αλλαγές προέβησαν οι ιθύνοντες νόες της παραγράφου 4 του άρθρου 39. Τώρα αναμένουμε τις τροπολογίες. Για την αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, για μια καλύτερη Ελλάδα...

Βασίλης Βούγιας


Δ.Ο.Ε:Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ



ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ(Δ.Ο.Ε)



Αρ. Πρωτ:1674
Αθήνα  7/12/2012
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.
Τον Υφυπουργό Παιδείας
κ.  Θεόδωρο Παπαθεοδώρου
Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Μ.Μ.Ε. (συντάκτες εκπαιδευτικού ρεπορτάζ.)

Θέμα:  Σχέδιο νόμου «Οργάνωση  και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις». Άρθρο 39 του νομοσχεδίου: Θέματα Ειδικής Αγωγής

Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ,
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του την Τρίτη 4/12/2012 μεταξύ άλλων θεμάτων συζήτησε και τις διατάξεις που περιγράφονται στο πρόσφατο σχέδιο νόμου «Οργάνωση  και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα το άρθρο 39. Επισημαίνουμε ότι οι θέσεις μας αφορούν τις ρυθμίσεις που αναφέρονται στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και όχι στα υπόλοιπα θέματα, που επίσης περιγράφονται στο άρθρο 39 (ρύθμιση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και  κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στην οργανική θέση για την κατοχύρωση δικαιώματος μετάθεσης και για τα οποία αναμένουμε την τελική τους ρύθμιση.)
Η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και τρεις μήνες και πολλές δομές ειδικής αγωγής εξακολουθούν να υπολειτουργούν λόγω της υποστελέχωσής τους ( ελλείψεις  σε δασκάλους και νηπιαγωγούς, στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και τις  ειδικότητες.) Η υποχρηματοδότηση που σκιάζει όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, πληγώνει ευθέως και την Ειδική Αγωγή. Επί πλέον τα ειδικά Σχολεία έχουν σοβαρόταταπροβλήματα με τις μεταφορές ενώ  ταυτόχρονα εκατοντάδες παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξηςμένουν αβοήθητα.
Οι προσλήψεις των αναπληρωτών ειδικής Αγωγής μειώθηκαν φέτος κατά 30%  ενώ προβλέπεται  περαιτέρω μείωση του αριθμού προσλήψεων την επόμενη χρονιά. Ούτε λόγος βέβαια δε γίνεται για τον περιβόητο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., για διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, ο οποίος είναι σε εκκρεμότητα για 10 περίπου χρόνια, ξεπερνώντας ακόμη και τα όρια του ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΚΑΙ της  ΚΟΡΟΪΔΙΑΣ.
Κι αντί το Υπουργείο Παιδείας να σκύψει σοβαρά πάνω από τα προβλήματα Ειδικής Αγωγής, προωθεί μέσω του άρθρου 39 την περαιτέρω υποβάθμιση  της Ειδικής Αγωγής.
Ουσιαστικά:
  • Προχωρεί σε κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής μέσω του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση των δομών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. που θα κατατεθεί προς ψήφιση με συνοπτικές διαδικασίες στη Βουλή. Είναι, ουσιαστικά, οι ίδιες διατάξεις που προωθούσε, με αντίστοιχο σχέδιο νόμου, η τέως Υπουργός κυρία Διαμαντοπούλου και αποσύρθηκαν λόγω των έντονων αντιδράσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Υποβαθμίζει το ρόλο των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., σχεδιάζοντας μια νέα υποδομή των ΕΔΕΑΥ τα οποία είναι βέβαιο ότι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο βάθος της διάγνωσης και της υποστήριξης των μαθητών των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
  • Υποβαθμίζει το θεσμό των τμημάτων ένταξης αφού και από φέτος ήδη υπάρχουν δάσκαλοι Ε.Α.Ε. που εξυπηρετούν περισσότερα του ενός τμήματα ένταξης.
  • Υποβαθμίζει σε σημαντικό βαθμό το θεσμό της παράλληλης στήριξης αφού οι δάσκαλοι Ε.Α.Ε. εξυπηρετούν παράλληλα 2-3 μαθητές και σε διαφορετικά σχολεία. Ας επισημανθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις ο δάσκαλος παράλληλης στήριξης προέρχεται από τη γενική αγωγή δίχως τις απαραίτητες γνώσεις.
  • Στην περίπτωση του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (Ε.Ε.Π.) (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κλπ.) η ΕΔΕΑΥ έχει δικαίωμα να ζητήσει τη συμμετοχή του Ε.Ε.Π. με αποτέλεσμα να απουσιάζουν και αυτοί με τη σειρά τους από τα Ειδικά Σχολεία.
Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει τα εξής:
  • Με τις συνεχιζόμενες πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών επιχειρείται η περαιτέρω υποβάθμιση του έργου που επιτελείται στα Ειδικά Σχολεία καθώς αποδυναμώνεται το εκπαιδευτικό δυναμικό τους με τους περιοδεύοντες ειδικούς.
  • Είναι ορατός ο κίνδυνος, λόγω της υπολειτουργίας των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., να παρεισφρήσουν οι ιδιώτες στην αξιολόγηση και την εξωσχολική υποστήριξη, καθώς οι δημόσιοι φορείς (ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ, ΣΜΕΑΕ και δήμοι) δε θα είναι σε θέση να παρέχουν επαρκείς υπηρεσίες.
  • Καταγγέλλει τη διαχρονικά αποσπασματική και ευκαιριακή αντιμετώπιση των θεμάτων της Ειδικής Αγωγής από τις Πολιτικές Ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας  (Ν.2817/01, Ν.3699/08 και τώρα το άρθρο 39).
  • Απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας να μην προωθήσει για ψήφιση τις ρυθμίσεις αυτές αλλά να αρχίσει άμεσα ένας ουσιαστικός διάλογος  - επιτέλους - για τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής.
  • Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα και μετά από διάλογο, στις απαραίτητες διορθώσεις, γιατί αν ψηφιστούν οι ρυθμίσεις του άρθρου 39, ως έχουν,  είναι βέβαιο ότι χιλιάδες μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούνται για άλλη μια φορά στο περιθώριο και απεμπολείται το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση.
  • Καλεί το Υπουργείο να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ στην προκήρυξη διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. για το μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν στο χώρο της  Ειδικής Αγωγής, ως αναπόσπαστο κομμάτι της Γενικής Εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό είναι σε συνεχή επαφή με τους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής αλλά και με τους αδιόριστους αποφοίτους των αντίστοιχων Παιδαγωγικών Τμημάτων και καλύπτει συνδικαλιστικά τις κινητοποιήσεις τους.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΝΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 39


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,  e-mail: poseepea@yahoo.gr
 
                                                                    Αθήνα  6/12/2012
                                                                     Α.Π: 185                           
                           
                                          
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012 στη Βουλή, ενδελεχής ενημέρωση Βουλευτών και επιστημονικών συνεργατών των κοινοβουλευτικών ομάδων του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ, από τον Πρόεδρο της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α Βασίλη Βούγια και την Πρόεδρο του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.Α Μπέτυ Λεωτσάκου.
Η ενημέρωση αφορούσε, αφενός μεν στην πρόθεση κατάργησης, από πλευράς Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, αφετέρου δε στο άρθρο 39 του κατατεθέντος για ψήφιση νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.

  
Για το Δ.Σ

   
Ο Πρόεδρος                               Η Γ. Γραμματέας  

  
   

Βούγιας Βασίλης                   Κατσούλη Παναγιώτα                                          





Σ.Ε.Ε.Α.Π.Ι.Ν: Διάλυση της Ειδικής Αγωγής


ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

Αρ. Πρωτ: 3/ 05-12-12
Πρός: Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Ιονίων νήσων
Κοινοποίηση: Μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ Περιφέρειας Ιονίων Νήσων
ΠΟΣΕΕΠΕΑ
ΣΕΠΕ Κέρκυρας
ΕΛΜΕ Κέρκυρας
Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Κέρκυρας
Σύλλογος Γονέων Ατόμων με Αναπηρία Κέρκυρας
Σύλλογος Γονέων Ατόμων με Δυσλεξία και άλλες  Μαθησιακές Δυσκολίες
Σύλλογοι Γονέων Ν. Κεφαλληνίας, Ν. Ζακύνθου Ν. Λευκάδος
Βουλευτές Ν. Κέρκυρας, Ν. Λευκάδας, Ν. Κεφαλληνίας, Ν. Ζακύνθου

Θέμα: Διάλυση της Ειδικής Αγωγής

            Την άνοιξη του 2012, είδε το φως της δημοσιότητας το προσχέδιο νόμου για την «Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης: ‘’Πρώτα ο Μαθητής- Πρώτα η Σχολική Μονάδα’’ - Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο», σύμφωνα με το οποίο η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. καταργούνταν. Εντέλει, η προκήρυξη βουλευτικών εκλογών ανέστειλε την ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου και έκτοτε η   Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) λάμβανε συνεχείς διαβεβαιώσεις για την μη κατάργηση τόσο των κεντρικών όσο και των περιφερειακών δομών του Υπουργείου. Ακόμα και με την δημιουργία νέων μονάδων όπως προβλέπει το άρθρο 39 (τα ονομαζόμενα ΣΔΕΥ-ΕΔΕΑΥ, για τα λειτουργία των οποίων υπάρχει μέγας προβληματισμός στην εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα) το υπουργείο απεφάνθη ότι η ειδική αγωγή και οι υπάρχουσες δομές δεν διατρέχουν κίνδυνο.
            Σε συνάντηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ με φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ.ΠΑ στις 3/12/12 όπως αναφέρεται στο ιστολόγιο της ομοσπονδίας μας :
"επιβεβαιώθηκαν οι φήμες των τελευταίων ημερών, καθώς πληροφορηθήκαμε από παράγοντες της  πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου,  πως  η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καταργείται, παρά τις-πριν από λίγο καιρό- δημόσιες διαβεβαιώσεις της περί του αντιθέτου."

            Το υπουργείο αρνείται την άμεση κατάργηση των περιφερειακών δομών όπως τα ΚΕΔΔΥ,  αλλά είναι ηλίου φαεινότερο ότι με την διάλυση την διεύθυνσης και την δήθεν δημιουργία νέων δομών, σύντομα και αυτά θα κριθούν περιττά.


Τι σημαίνει όμως Κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής;

Εφόσον δεν θα υπάρχει Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής,
·         Κανείς δεν θα ενδιαφέρεται να δημιουργήσει Τμήμα Ένταξης στα σχολεία που φοιτούν μαθητές με δυσκολίες μάθησης και κανείς δεν θα πιέζει για την στελέχωση των ήδη υπαρχόντων. Αυτό σημαίνει αυτομάτως ότι τα παιδιά με δυσλεξία, ελλειμματική προσοχή ή οποιουδήποτε τύπου δυσκολίες στην μάθηση, θα μένουν αιωνίως πίσω και θα οδηγηθούν με μαθηματική ακρίβεια στην σχολική αποτυχία με ότι αυτό συνεπάγεται την μετέπειτα ζωή τους.
·         Αγνοείται το ποιος θα είναι υπεύθυνος για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών που χρήζουν και έχουν δικαίωμα παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής.
·         Κανείς δεν θα ενδιαφέρεται να στελεχώσει τα ΣΜΕΑ με ΕΕΠ και ΕΒΠ. Πώς θα λειτουργήσουν τα Ειδικά Σχολεία χωρίς ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, εργοθεραπευτή, φυσιοθεραπευτή, λογοθεραπευτή; Πώς θα λειτουργήσουν χωρίς την ουσιαστική παρουσία του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που φροντίζει τις καθημερινές ανάγκες των παιδιών όπως η σίτιση, η υγιεινή, η μετακίνηση; Όταν το άρθρο 39 προβλέπει ότι οι εργαζόμενοι του Ειδικού Σχολείου, θα καλύπτουν και τα 'όμορα' σχολεία, αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν, παραδείγματος χάριν, ο Κοινωνικός Λειτουργός που ήδη μοιράζεται δυο μέρες στο Ειδικό Δημοτικό και τρεις μέρες στο ΕΕΕΚ να καλύπτει τις ανάγκες και άλλων σχολείων; Εννοείται βεβαίως ότι δεν αναφερόμαστε σε μόνιμο προσωπικό, αλλά κατά βάση σε αναπληρωτές του προγράμματος ΕΣΠΑ που θα προσλαμβάνονται στην καλύτερη περίπτωση μέσα Οκτώβρη.
·         Τα ΚΕΔΔΥ είναι υποστελεχωμένα και με την ύπαρξη της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, τρομάζουμε δε στην σκέψη του τι θα συμβεί με την επερχόμενη διάλυσή της. Ποιος θα αξιολογεί τα παιδιά του κόσμου; Ποιος θα στηρίζει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς; Ποιος θα παρεμβαίνει σε περιπτώσεις κρίσης όπως πχ. περιπτώσεις κακοποίησης, διαχείρισης πένθους, θυματοποίησης μαθητών κλπ; Ποιος θα αναλάβει την ενημέρωση των σχολείων και συλλόγων γονέων πάνω σε ψυχοεκπαιδευτικά θέματα; Πιθανόν η απάντηση του Υπουργείου να είναι ότι τις παραπάνω δράσεις θα αναλάβουν οι ΕΔΕΑΥ... και ερωτούμε: με ποιο προσωπικό; Όταν δεν στελεχώνουν τα ΚΕΔΔΥ, σκοπεύει το υπουργείο να προσλάβει τόσους ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ ειδικότητες ώστε να δημιουργηθεί διαγνωστική ομάδα σε κάθε σχολείο; Πόσο εφικτό είναι αυτό; Ζούμε άραγε στην πλουσιότερη χώρα του κόσμου, ή στην Ελλάδα της κρίσης; Η μη στελέχωση και η πιθανή κατάργηση των ΚΕΔΔΥ σημαίνει μόνο ένα πράγμα: παραπομπή των γονέων και των μαθητών για αξιολόγηση και υποστήριξη σε ιδιώτες, σε μια περίοδο που τα ταμεία αδυνατούν να καλύψουν ακόμα και τις πιο βασικές δαπάνες.
·         Εφόσον η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής έχει τον γενικό συντονισμό και αποτελεί σημείο αναφοράς των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν θα υπάρχει κανείς αρμόδιος να διαχειρίζεται θέματα ειδικής αγωγής που προκύπτουν στην καθημερινότητα (πχ. μεταφορές μαθητών με αναπηρία, ειδικός εξοπλισμός για μαθητές με προβλήματα όρασης, κινητικά προβλήματα κλπ)
·         Η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής αποτελεί προσβολή στους χρόνιους αγώνες του γονεικού και αναπηρικού κινήματος και πισωγύρισμα δεκαετιών, σε εποχές που κάθε διαφορετικότητα εξοστρακιζόταν από την κοινωνία.
Ζητάμε:
·         Την στελέχωση των δομών που ήδη υπάρχουν με επαρκές και μόνιμο προσωπικό.
·         Να ανασταλεί η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και να αναβαθμιστεί σε  Γραμματεία, όπως προτείνει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ.
·         Τον ΣΕΒΑΣΜΟ στους μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, στις οικογένειες τους και στους εργαζόμενους λειτουργούς στον χώρο της Ειδικής Αγωγής.
·         Την αναθεώρηση του άρθρου 39 και την συζήτηση του, με τους θεσμικούς φορείς που εκπροσωπούν το γονεικό και αναπηρικό κίνημα και τους εργαζόμενους επιστήμονες στον χώρο της ειδικής αγωγής.
Για την πληρέστερη ενημέρωση σας επί του θέματος, σας επισυνάπτουμε επιστολές διαμαρτυρίας των παρακάτω φορέων

·         ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
·         ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ(Ε.Σ.Α.με.Α)
            ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΦΟΡΟΥΜ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
·         Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.με.Α (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ)


Η Πρόεδρος                           Η Γραμματέας


Μαρία Αγάθου                      Λυδία Ζαχοπούλου


ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝ/ΜΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: Αίτημα κήρυξης Απεργιακής Κινητοποιήσης


ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ -- ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Μαρίας Χατζηκυριακού 72,

ΤΚ 185 38
 Πειραιάς
Πληροφορίες: Κακαζιάνη Μαρίνα


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ                                   ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ                            ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Μακεδονίας 49, ΤΚ 54644
Θεσσαλονίκη
Πληροφορίες:  Αρβανίτη Ευμορφία
                                                                               
 Αρ. Πρωτ.: 51
Ημερ.: 4/12/2012
                                                                                                                       

Προς
Δ.Ο.Ε

Κοινοποίηση:
ΟΛΜΕ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ
ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ
ΕΣΑΜΕΑ
                                                  
                                                                                                                           
                ΘΕΜΑ: «Αίτημα κήρυξης Απεργιακής Κινητοποιήσης»
                                                                                               
Μετά από απόφασεις των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων μας για την κρίσιμη κατάσταση που διαμορφώνεται στην Ειδική Αγωγή, αιτούμαστε την κήρυξη εκ μέρους της Ομοσπονδίας 24ωρης Απεργίας στις 11 ή 12 Δεκεμβρίου σε συντονισμό με την ΠΟΣΕΕΠΕΑ (η οποία καλεί σε Συνέλευση Συντονισμού το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012 στις 10 π.μ. στο Φάρο Τυφλών, Αθηνάς 17, Καλλιθέα http://www.poseepea.blogspot.gr/2012/12/blog-post_8098.html ) και αν γίνεται με την ΟΛΜΕ και τις ΕΣΑΜΕΑ-ΠΟΣΚΓΑΜΕΑ με στόχο τη συντονισμένη κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας, διότι σχεδιάζεται η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, το κλείσιμο των ΚΕΔΔΥ, η απόλυση των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, το πέρασμα της διάγνωσης και της υποστήριξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στα Γενικά Σχολεία (μια «ένταξη» που θα γίνει χωρίς προϋποθέσεις, θα πιέσει αφάνταστα τη Γενική Αγωγή και θα οδηγηθεί σε αποτυχία και στιγματισμό των μαθητών με ειδικές ανάγκες).
Ως Σύλλογοι σας καταθέτουμε το δικό μας σκεπτικό, το δικό μας πλαίσιο αιτημάτων για τα σοβαρά ζητήματα που έχουν προκύψει στην Ειδική Αγωγή και αναμένουμε την απόφαση της Ομοσπονδίας.


ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
  1. Καμία περικοπή στη Δημόσια Χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής και της Εκπαίδευσης γενικότερα. Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά!
Ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής δεν αντέχει άλλες περικοπές. Ήδη δεκάδες Τμήματα Ένταξης στη χώρα δε λειτουργούν, κάποια άλλα υπολειτουργούν καθότι ένας εκπαιδευτικός εργάζεται σε δύο Τμήματα Ένταξης. Το ίδιο συμβαίνει και με την Παράλληλη Στήριξη. Εκατοντάδες παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη περιμένουν ακόμα τον εκπαιδευτικό, ενώ ορισμένοι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να στηρίξουν δύο, τρία, τέσσερα παιδιά (Παράλληλες Στηρίξεις) ακόμα και σε διαφορετικά σχολεία! Καλούμε το Υπουργείο ν’ αναλάβει την πολιτική και συνταγματική ευθύνη και να καλύψει τώρα τα κενά. Ζητάμε οικονομική στήριξη (και όχι κλείσιμο) των Ειδικών Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης και των λοιπών δομών της ΕΑΕ. Είμαστε αντίθετοι με το κλείσιμο σχολικών δομών στο βωμό λογιστικών υπολογισμών.

  1. Προώθηση της Συνεκπαίδευσης/Ένταξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Γενική Εκπαίδευση μόνο όταν πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις: δηλαδή να υπάρχει εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής στο Γενικό Σχολείο σε Τμήμα Ένταξης ή/και ως Παράλληλη Στήριξη, να υπάρχει Ειδικό Βοητικό Προσωπικό, αν αυτό χρειάζεται, να υπάρχουν τα κατάλληλα υλικοτεχνικά μέσα και οι απαιτούμενοι χώροι για την Ένταξη κ.α.
Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο προωθεί μια κακώς εννοούμενη Ένταξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, η επερχόμενη κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, το σχέδιο νόμου που προβλέπει ότι το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων και οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής των Γενικών Σχολείων θ’ ασχολούνται με τη διάγνωση (μέσω ΕΔΕΑΥ) φανερώνουν:
α) την πρόθεση του Υπουργείου να υποβαθμίσει την Ειδική Αγωγή και να προβεί σε μια άκριτη προώθηση όλων των παιδιών με ΕΕΑ στο Γενικό Σχολείο, μια προώθηση που χωρίς το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό, χωρίς ευαισθητοποιημένες σχολικές κοινότητες, χωρίς εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που θα έχουν επιμορφωθεί στις ΕΕΑ, ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ!
β) η Γενική Αγωγή και ο εκπαιδευτικός της γενικής τάξης θα δεχτεί μια εκ των ων ουκ άνευ πίεση και θ’ αξιολογηθεί γι’ αυτή. Οι εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής θα θεωρηθούν ως υπεύθυνοι για την αποτυχία της ένταξης. Από την άλλη μεριά, η ανεργία περιμένει τους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής, κάτι που ήδη λαμβάνει χώρα για εκατοντάδες συνάδελφους μας.
Για την ορθή Ένταξη απαιτείται ο καθορισμός οργανικής θέσης εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής και συναφών ειδικοτήτων (κοινωνικός λειτουργός, σχολικός ψυχολόγος, βοηθητικό προσωπικό κτλ.) σε κάθε Γενικό Σχολείο. Ζητάμε τη δημιουργία και όχι το κλείσιμο των Τμημάτων Ένταξης. Την αύξηση των εγκρίσεων Παράλληλης Στήριξης για τα παιδιά που μπορούν να ενταχθούν στο Γενικό Σχολείο.

  1. Όχι στο κλείσιμο των ΚΕΔΔΥ – οι ΕΔΕΑΥ δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού όσον αφορά στη διάγνωση και στην εκπαιδευτική παρέμβαση. Τα ΚΕΔΔΥ πρέπει να υποστηριχτούν και να στελεχωθούν περισσότερο. Η μεταφορά της μοναδικής εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής από το ΚΕΔΔΥ Λάρισας, για να καλύψει κενό στο ειδικό σχολείο Γαλανόβρυσης, και η πειθαρχική δίωξη του προϊσταμένου του συγκεκριμένου ΚΕΔΔΥ για τη διαφωνία μ’ αυτή τη μετακίνηση είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί με την υποστελέχωση στην Ειδική Αγωγή.

  1. Σταθερή και Αξιοπρεπής Εργασία όλων των εκπαιδευτικών.
Το πρόβλημα της αδιοριστίας αγγίζει όλους τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και εκπορεύεται από το πάγωμα των διορισμών στην Παιδεία. Επιπλέον, με το Μνημόνιο 3 προωθείται η μαζική απόλυση των αναπληρωτών.  
Ζητάμε ν’ αντιστραφεί η καταστροφική πορεία – υπάρχουν ανάγκες, υπάρχουν εκπαιδευτικοί: άμεση διεξαγωγή του ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής (ο οποίος είχε αποφασιστεί από την Πολιτεία με το σύστημα 60-40) και Μαζικοί Διορισμοί για το πλήθος των κενών στην Ειδική Αγωγή και την εκπαίδευση γενικά. Αυτή τη στιγμή οι διορισμοί μπορούν να γίνουν και μόνο με την προϋπηρεσία, αφού εκατοντάδες εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής έχουν συμπληρώσει 24 και 30 και 40 και 80 μήνες προϋπηρεσίας!

  1. «Καθαροί» πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής με βάση τον κλάδο και την προϋπηρεσία, όπως ισχύει για όλους τους άλλους αναπληρωτές.
Όχι στους διπλοεγγεγραμμένους αναπληρωτές (και στην ειδική, και στη γενική αγωγή).
Όχι στην πριμοδότηση των σεμιναρίων, των μεταπτυχιακών (τώρα και πλαστών, μέσω ξένων χωρών) και των διδακτορικών εις βάρος της προϋπηρεσίας.
ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

  1. Η Πολιτεία να καταργήσει και να μην υποστηρίζει τη βιομηχανία «προσόντων» στην Ειδική Αγωγή.
Να καταργηθούν με Υπουργική Απόφαση τα σεμινάρια 400 ωρών της «ντροπής» που εξακολουθούν να γίνονται (έναντι μεγάλης αμοιβής) από Πανεπιστήμια της χώρας.
Τα «σεμινάρια» παίζουν ακόμα ρόλο στις προσλήψεις αναπληρωτών και σε υπηρεσιακές μεταβολές π.χ. μεταθέσεις, αποσπάσεις.
Τα «επιμορφωτικά» προγράμματα ΕΣΠΑ να μην αποτελέσουν προσόν πρόσληψης/διορισμού/μετάθεσης στην Ειδική Αγωγή. Μ’ αυτόν τον τρόπο καταργείται ο βασικός τίτλος σπουδών στην Ειδική Αγωγή, καθώς και πάσα έννοια δικαίου, αφού ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να «επιμορφώνεται» για κάποιες «ώρες» και να αλλάζει κλάδο!! Πρόκειται για εφαρμογή που -μαζί με τα «σεμινάρια»- ανοίγει τους Ασκούς της Κατάργησης κάθε κλάδου της εκπαίδευσης!
Ζητάμε ν’ αντικατασταθεί το πρόγραμμα ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης από προσλήψεις αναπληρωτών του τακτικού προϋπολογισμού. Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών (ατομικές συμβάσεις) και παραδίδει κομμάτι της Υποχρέωσης του Κράτους (βάση των ίδιων των νόμων) σε προσωρινά ευρωπαϊκά προγράμματα/κονδύλια.
Κάθε Στελέχωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με προσωρινά χρήματα που αποδίδονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Με τιμή
Οι πρόεδροι των Συλλόγων