Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Εγκύκλιος για τα δικαιώματα των παιδιών μαθητών των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση

Αποδοχή προτάσεων του Συνηγόρου του Πολίτη
Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο
για τα δικαιώματα των παιδιών-μαθητών
των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση,
υιοθετώντας τις θέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη
Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη: Γιώργος Μόσχος
Ειδική Επιστήμονας: Μαρία Μπλιάτη

1. Ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του ως Συνήγορος του Παιδιού, εξέτασε σημαντικό αριθμό υποθέσεων σχετικά με προβλήματα που αφορούν την αντιμετώπιση των γονέων που δεν ασκούν την επιμέλεια των τέκνων τους από τα σχολεία. Σε ορισμένες περιπτώσεις σχετικές αναφορές υπέβαλαν Διευθυντές σχολικών μονάδων ενώ και πολλοί εκπαιδευτικοί έθεταν σχετικά ερωτήματα στις επισκέψεις του Συνηγόρου σε σχολεία όλων των βαθμίδων.
2. Τα ζήτημα αυτό, εξεταζόμενο από την οπτική των ενδιαφερόμενων παιδιών, αφορά τα δικαιώματά τους στην ανατροφή και από τους δύο γονείς, στην επικοινωνία με τον γονέα που δεν μένει μαζί τους και στην εκπαίδευση με τους διακηρυγμένους σκοπούς της, δικαιώματα που κατοχυρώνονται από τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και τις εσωτερικές ρυθμίσεις οικογενειακού δικαίου και δικαίου της εκπαίδευσης.
3. Για να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των παιδιών-μαθητών, των οποίων οι γονείς επεκτείνουν τις μεταξύ τους έριδες στο χώρο του σχολείου, ο Συνήγορος ζήτησε από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να εκδώσει εγκύκλιες οδηγίες. Ο Συνήγορος τόνισε ότι ο εκπαιδευτικός, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν όταν οι γονείς ενός μαθητή αδυνατούν να υλοποιήσουν την υποχρέωσή τους για μεταξύ τους συνεργασία κατά την άσκηση του γονικού τους ρόλου, δεν θα πρέπει να ευνοεί τυχόν ιδιοκτησιακές αντιλήψεις του γονέα που ασκεί την επιμέλεια απέναντι στο παιδί-μαθητή. Αντίθετα, πρέπει να ενθαρρύνει τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και των δύο γονέων στην εκπαίδευση του τέκνου τους, μεριμνώντας για την προστασία των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων του παιδιού, λαμβάνοντας υπόψη την άποψη του παιδιού και έχοντας ως γνώμονα το συμφέρον του ανηλίκου.
Ειδικότερα, ο Συνήγορος ζήτησε να ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα:
α) Ως προς την επικοινωνία γονέα – τέκνου στον χώρο του σχολείου:
● Στις περιπτώσεις που η άσκηση της επιμέλειας του μαθητή, λόγω διάστασης ή διαζυγίου των γονέων του, έχει ανατεθεί στον ένα γονέα, δεν μπορεί να απαγορευθεί εντός του σχολικού χώρου η περιστασιακή επικοινωνία του παιδιού με τον άλλο γονέα (που δεν μένει μαζί του). Η επικοινωνία δεν θα πρέπει να παρεμποδίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Κατά μείζονα λόγο, δεν μπορεί να απαγορευθεί η είσοδος του γονέα αυτού στο σχολείο. Το ίδιο ισχύει και για τη συμμετοχή του σε εκδηλώσεις, όπως οι σχολικές εορτές.
• Η δικαστική απόφαση περί επικοινωνίας ορίζει μόνο το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο γονέας που μένει με το παιδί οφείλει να το έχει στη διάθεση του άλλου γονέα. Επομένως, επικοινωνία πέραν της ρυθμιζόμενης στην απόφαση (όπως είναι η επικοινωνία στο σχολείο) δεν μπορεί να αποκλείεται παρά μόνο αν ρητά απαγορεύεται σε αυτή.
● Μόνο για σπουδαίο λόγο είναι δυνατόν να μην επιτραπεί σε γονέα η είσοδός του στο χώρο του σχολείου, η συμμετοχή του σε σχολική εκδήλωση ή η επικοινωνία με το τέκνο. Η ‘εντολή’ του ενός γονέα προς το σχολείο να απαγορεύσει την είσοδο του άλλου ή την επικοινωνία με το τέκνο δεν συνιστά σπουδαίο λόγο. Αλλά σε περίπτωση που η δικαστική απόφαση θέτει όρους για την υλοποίηση της επικοινωνίας (όπως παρουσία τρίτου προσώπου), οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εξετάζουν αν πληρούνται οι όροι.
β) Η ενημέρωση του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου επιβάλλεται στο πλαίσιο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του σχολείου. Κατ’ εξαίρεση, εάν από τον γονέα έχει αφαιρεθεί συνολικά η άσκηση της γονικής μέριμνας, ο άλλος γονέας έχει την υποχρέωση να τον ενημερώνει για τη φοίτηση του τέκνου, χωρίς αυτό να αποκλείει τη δυνατότητα του σχολείου για ενημέρωση.
γ) Η συμμετοχή του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του μαθητή (αλλά το υπόλοιπο της γονικής μέριμνας) στα συλλογικά όργανα της σχολικής κοινότητας δεν μπορεί να αποκλειστεί για το λόγο αυτό.
δ) Η παραλαβή του παιδιού ρυθμίζεται με δήλωση του γονέα που ασκεί την επιμέλειά του. Σε περίπτωση διαφωνίας γονέων που ασκούν από κοινού την επιμέλεια, η παραλαβή πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την αρχική δήλωση, έως ότου προσκομισθεί στο σχολείο δικαστική απόφαση, η οποία επιλύει τη διαφωνία των γονέων.
4. To Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έκανε δεκτή στο σύνολό της την πρόταση του Συνηγόρου του Πολίτη και εξέδωσε την από 13-10-2010 με αρ. Φ.7/517/127893/Γ1 εγκύκλιο.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο:
Τμήμα Επικοινωνίας
Τζαβάρα Καλιρρόη τηλ.210 7289610 κιν. 6979448887
Παπαγεωργοπούλου Δημητρία τηλ.210 7289604 κιν. 6979362413
Παραγυιός Πέτρος τηλ 210 7289625 κιν. 6977366424

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΑΝΕΥ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΜΕΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

To Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο για την εισαγωγή των ΑμεΑ άνευ εξετάσεων με το σύστημα της ποσόστωσης 5% στις σχολές των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Η όλη διαδικασία αλλάζει και η εισαγωγή δεν γίνεται με την κατάθεση των αιτήσεων δικαιολογητικών στις Γραμματείες των Σχολών αλλά με τη συμπλήρωση μηχανογραφικού δελτίου.
Επίσης για τη διαδικασία οι υποψήφιοι θα πρέπει να φροντίσουν να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό διαπίστωσης της πάθησής τους, το οποίο θα εκδοθεί από τις ειδικές επταμελείς Επιτροπές, που έχουν οριστεί σε 14 νοσοκομεία της χώρας.

Για την έκδοση του πιστοποιητικού διαπίστωσης πάθησης οι υποψήφιοι υποβάλλουν στις σχετικές Επιτροπές :α) Σχετική αίτηση β) Ιατρικές γνωματεύσεις από Δημόσιο Νοσοκομείο, οι οποίες φέρουν σφραγίδα Διευθυντού είτε Κλινικής ΕΣΥ ή Εργαστηρίου ή Πανεπιστημιακού Τμήματος αντίστοιχα και γ) φωτοααντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος έχει στην κατοχή του γνωμάτευση ιατρού μέλους ΔΕΠ χωρίς σφραγίδα νοσοκομείου, θα απευθύνεται στο Νοσοκομείο, στο οποίο ανήκει ο ιατρός μέλος ΔΕΠ που έχει χορηγήσει τη βεβαίωση, για τη σφράγισή της, σύμφωνα με τα παραπάνω.

Το χρονικό διάστημα στο οποίο οι υποψήφιοι θα υποβάλουν στις Επιτροπές των ως άνω Νοσοκομείων τα αναφερόμενα δικαιολογητικά ορίζεται για φέτος από 4η Οκτωβρίου μέχρι και 20ή Οκτωβρίου 2010. Τα δικαιολογητικά αυτά μπορεί να υποβληθούν από τον ίδιο τον υποψήφιο ή νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του. Επίσης μπορούν να αποσταλούν ταχυδρομικώς με συστημένη επιστολή ή ταχυμεταφορά. Το εμπρόθεσμο της αίτησης κρίνεται από την ημερομηνία της ταχυδρομικής σήμανσης.

Μετά την απόκτηση του πιστοποιητικού διαπίστωσης της πάθησης για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 5%, οι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουν αίτηση-μηχανογραφικό δελτίο προτιμήσεων, εντός του μηνός Νοεμβρίου, στα Λύκεια. Η υποβολή των αιτήσεων-μηχανογραφικών δελτίων θα γίνεται, προς εξυπηρέτηση των υποψηφίων, σε οποιοδήποτε Λύκειο. Στο τέλος Οκτωβρίου, με νεότερη ανακοίνωση, θα γνωστοποιηθεί η ακριβής ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων-μηχανογραφικών δελτίων καθώς και η ημερομηνία ανάρτησης του εντύπου του μηχανογραφικού δελτίου στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Τηλέφωνα επικοινωνίας με την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΔΒΜΘ που είναι η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: 210-3442100 , 3442101, 3442099, 3442702.

Tο Δελτίο Τύπου και την Αίτηση της Επταμελούς Επιτροπής Πιστοποίησης Παθήσεων αναζητήστε το στα Δελτία Τύπου της νέας ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας http://www.minedu.gov .


Περισσότερες πληροφορίες στον Παγχιακό Σϋλλογο Ατόμων με Αναπηρία (τηλ. 22710 24194) και στην ιστοσελίδα της ΕΣΑΜΕΑ www.esamea/gr/

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.Α) ΜΕ ΑΙΡΕΤΟΥΣ Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π ΚΑΙ Υ.Σ.Ε.Ε.Π

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Την Δευτέρα 4/10/2010, στα Γραφεία του Συλλόγου και μετά από πρόσκληση των μελών του Δ.Σ. προς τους αιρετούς ΠΥΣΕΕΠ και του ΥΣΕΕΠ πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συζήτηση.
Παρευρέθηκαν από το ΠΥΣΕΕΠ και οι δύο αιρετοί, το μέλος του ΔΣ του Συλλόγου μας Δημήτρης Αρβανίτης και η Κατερίνα Πρασίνου. Από το ΥΣΕΕΠ ο Δημήτρης Παπαευθυμίου ενώ επιστολή έστειλε ο Φώτης Ανδρεόπουλος. Από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ κοντά μας ήταν η Γενική Γραμματέας Τούλα Κατσούλη
Μαζί μας στη συνάντηση αυτή ήταν και το το προσωρινό Δ.Σ. του Επιστημονικού Συλλόγου του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
Η συνάντηση είχε χαρακτήρα ανοιχτής θεματολογίας, έγινε μια ατζέντα εκείνη τη στιγμή και συζητήθηκαν διάφορα θέματα που μας απασχολούν και που δυστυχώς χρονίζουν. Τα θέματα της συνάντησης αφορούσαν στο εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει με την χορήγηση αλλά και την επιστροφή επιδομάτων σε συναδέλφους του Ε.Β.Π.
Συζητήθηκαν θέματα όπως η μισθολογική κατάσταση που πιθανόν να διαμορφωθεί σε σχέση με τα επιδόματα που μας χορηγούνται και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν ενόψει και του ενιαίου μισθολογίου, θέματα επιμόρφωσης και ενίσχυσης του ρόλου και της παρουσίας μας σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, θέματα λειτουργίας των υπηρεσιακών συμβουλίων με στόχο την αντικειμενική εξέλιξη και μετακίνηση όλων των συναδέλφων, θέματα που αφορούν στις προσεχείς εκλογές αιρετών, κ.ά.
Το Διοικητικό Συμβούλιο κατέληξε στο ότι είναι σημαντικό να πραγματοποιούνται τέτοιες συναντήσεις ανοιχτές και αποφάσισε να καλεί ανά τακτά διαστήματα τους αιρετούς, ώστε να υπάρχει ενημέρωση και κοινή δράση σχετικά με θέματα που μας αφορούν.

Με εκτίμηση για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος
Λεωτσάκου Παναγιώτα

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ (Ε.Ε.Π ΚΑΙ Ε.Β.Π) Υ.Σ.Ε.Ε.Π - Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ Σ ΑΥΤΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(ΠΟΣΕΕΠΕΑ)
Βερανζέρου 14, Αθήνα www.poseepea.blogspot.com poseepea@yahoo.gr

Αθήνα, 11/10/2010
Αρ. πρωτ. 37

Θέμα: «Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ (Ε.Ε.Π & Ε.Β.Π). Υ.Σ.Ε.Ε.Π - Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ Σ’ ΑΥΤΑ»

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Eν όψει των εκλογών αιρετών εκπροσώπων σε ΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ, στις 3 Νοεμβρίου 2010, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τη φύση των εκλογών αυτών.
1ον: Οι παρούσες εκλογές αφορούν στην ανάδειξη αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια, που είναι διοικητικά (και όχι συνδικαλιστικά) όργανα και έχουν ως αντικείμενό τους την εξέταση θεμάτων που αφορούν στην υπηρεσιακή μας κατάσταση.
Οι αιρετοί έχουν ως έργο και ευθύνη τον έλεγχο των διαφόρων διοικητικών πράξεων που μας αφορούν. Δεν ασκούν συνδικαλιστική δράση. Οι ίδιοι, όμως, ελέγχονται από τα συνδικαλιστικά όργανα του προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ).
Γι’ αυτούς τους λόγους, σ’ αυτού του είδους τις εκλογές, δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης χωριστών ψηφοδελτίων με υποψηφιότητες αμιγώς από μια μόνο ειδικότητα. Όποια ειδικότητα θεωρεί ότι δεν εκπροσωπείται επαρκώς, συνδικαλιστικά, κατεβαίνει με δικό της ψηφοδέλτιο στις εκλογές που αφορούν στην ανάδειξη συνδικαλιστικού οργάνου.
Επίσης, δεν νοείται (αν και νομικά δεν απαγορεύεται), να κατεβαίνουν υποψήφιοι που δεν ανήκουν στις συνδικαλιστικές μας οργανώσεις, αφού μ’ αυτό τον τρόπο δεν λογοδοτούν σε κανέναν.
2ον: Η ύπαρξη ξεχωριστών Υπηρεσιακών Συμβουλίων του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. ήταν επιλογή της διοίκησης (1991 και 2003) και επιβλήθηκε από το γεγονός ότι το ΚΥΣΔΕ (Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Β/βάμθιας Εκπ/σης στο οποίο το Ε.Ε.Π. ανήκε μέχρι το 1991) είχε δηλώσει αναρμοδιότητα για τη διενέργεια μεταθέσεων (επειδή οι θέσεις του Ε.Ε.Π ήταν ενιαίες για τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης), αλλά και για την διευθέτηση των θεμάτων του ΕΕΠ όπως αναγνώριση προϋπηρεσιών, τίτλων σπουδών κ.λπ. του ΕΕΠ, καθώς δεν γνώριζαν επαρκώς τα θέματα και τις ιδιαιτερότητές των κλάδων μας αλλά ούτε και τις ανάγκες των ΣΜΕΑΕ.
Ευχόμαστε τα καλύτερα αποτελέσματα για τον κλάδο μας.


Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας





Βούγιας Βασίλης Κατσούλη Παναγιώτα

ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΕΝΩΤΙΚΟΥ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ Υ.Σ.Ε.Ε.Π

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΝΩΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ
ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΥΣΕΕΠ
Υπέρ των Υπηρεσιακών Συμβουλίων Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π.


Αγαπητοί Συνάδελφοι, εμείς, οι υποψήφιοι για το ΥΣΕΕΠ, με το Πανελλήνιο Ενωτικό Ψηφοδέλτιο, σας παραθέτουμε τις θέσεις μας και τους λόγους για τους οποίους στηρίζουμε τη συνέχιση της λειτουργίας των ΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ, αλλά και της ύπαρξης της Ομοσπονδίας του ΕΕΠ και ΕΒΠ.

1ον: Πιστεύουμε και πάντα στηρίζαμε την ύπαρξη ενιαίων ψηφοδελτίων, για την ανάδειξη των «αρίστων», βάσει της προσφοράς τους στον κλάδο και των ψήφων που θα λάβουν και όχι βάσει κάποιου εκλογικού μέτρου.
2ον: Πιστεύουμε ότι η ύπαρξη Υπηρεσιακών Συμβουλίων του ΕΕΠ και ΕΒΠ, διασφαλίζει το ενιαίο των θέσεών μας, μεταξύ Α/θμιας, Β/θμιας Εκπ/σης και ΚΕΔΔΥ, ως προς τις μεταθέσεις, αποσπάσεις και διορισμούς του ΕΕΠ και ΕΒΠ, επιτρέποντας στους συναδέλφους να υπηρετούν κοντά στον τόπο κατοικίας τους.
Η ένταξή μας στα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών θα σήμαινε αυτόματα και τον διαχωρισμό του προσωπικού σε προσωπικό Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και η οποιαδήποτε μετακίνησή του θα έπρεπε να γίνεται μόνο με μετάταξη. Η διατήρηση του ενιαίου των θέσεων, μέσα από τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να γίνει και γι’ αυτό οι γυμναστές, καθηγητές ξένων γλωσσών, μουσικής και πληροφορικής, για να μετατεθούν από δημοτικό σε γυμνάσιο ή το αντίστροφο πρέπει να κάνουν μετάταξη.
3ον: Πιστεύουμε ότι οι αιρετοί συμμετέχουν στα υπηρεσιακά συμβούλια ως εκπρόσωποι των εργαζομένων για να ελέγχουν τις διαδικασίες και τη νομιμότητα των διοικητικών πράξεων που αφορούν τους εργαζόμενους. Δεν ασκούν συνδικαλιστική δράση. Συνεργάζονται, όμως, με τα συλλογικά όργανα των κλάδων του ΕΕΠ και ΕΒΠ, δεσμεύονται από τις συλλογικές αποφάσεις και απολογούνται για τη δράση τους σ’ αυτά. Γι’ αυτούς τους λόγους, οφείλουν να είναι μέλη των συνδικαλιστικών τους οργάνων. Αυτό είναι βασικός κανόνας που διέπει όλους τους αιρετούς εκπροσώπους.
4ον: Πιστεύουμε στην αναγκαιότητα ύπαρξης δικών μας συνδικαλιστικών οργάνων, γιατί τα θέματα που απασχολούν το Ε.Ε.Π. είναι πολλαπλά και σύνθετα, γιατί το ΥΠΕΠΘ επί μονίμου βάσεως, μας «ξεχνά»: στο μισθολόγιο, στα ΠΕΚ, στα επιδόματα, στην υπηρεσιακή μας εξέλιξη.
Οι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ μέχρι τώρα δεν δείχνουν να αντιλαμβάνονται τις ιδιαίτερες ανάγκες της ΕΑΕ και του προσωπικού που υπηρετεί σ’ αυτήν, ούτε μπορούν να υποστηρίξουν με θέσεις τα μέλη τους που εργάζονται σ’ αυτήν. Γι’ αυτό και το διδακτικό προσωπικό ΕΑΕ έχει δημιουργήσει «επιστημονικούς συλλόγους», με στόχο την προώθηση των θεμάτων που τους απασχολούν. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλές φορές, απευθύνονται στην Ομοσπονδία μας για ενημέρωση και προώθηση συλλογικών τους αιτημάτων.
Συνάδελφοι, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων ΕΕΠ και ΕΒΠ έδινε και δίνει καθημερινούς αγώνες στο Υπουργείο για τα αιτήματα και τα θέματα που μας απασχολούν. Θεωρούμε ότι όσοι ευαγγελίζονται την ένταξή μας στην ΟΛΜΕ, (άραγε γιατί δεν αναφέρουν και τη ΔΟΕ;) χωρίς να έχουν προηγουμένως, επιλυθεί βασικά θέματα της ισότιμης υπηρεσιακής μας κατάστασης (μισθολόγιο, εξέλιξη, επιμόρφωση, ΕΒΠ, αναπληρωτές κ.λπ.), έχουν στόχο τον κατακερματισμό μας, την αποδυνάμωση της φωνής μας, διεσπαρμένοι στις κατά τόπους ΕΛΜΕ και τοπικές ΔΟΕ, με 2-3 μέλη, χωρίς φωνή και χωρίς στήριξη.
Γι’ αυτό και προσπαθούν να μας εκφοβίσουν, λέγοντας: «όποιος είναι έξω από το μαντρί τον τρώνε οι λύκοι». Πέραν της σημειολογικής ανάλυσης: είμαστε πρόβατα και πρέπει να μας χώσουν στο μαντρί, σας ενημερώνουμε ότι αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η Ομοσπονδία μας καλύπτεται από την ΑΔΕΔΥ και συνεργάζεται με τις άλλες Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών, καθώς και με κάθε άλλο φορέα που μπορεί να στηρίξει τα αιτήματά μας χωρίς διαχωρισμούς και αποκλεισμούς.

Συνάδελφοι, θυμηθείτε οι ίδιοι:
Ποιος αγωνίστηκε και αγωνίζεται για την αύξηση των οργανικών μας θέσεων, (δημιουργία ΚΕΔΔΥ, κατανομή και αύξηση των οργανικών θέσεων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, αλλά και την ίδρυση νέων ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ);
Ποιος προώθησε την σύσταση θέσεων και την πρόσληψη ΕΒΠ, με αποτέλεσμα σήμερα 200-300 συνάδελφοι να υπηρετούν στις ΣΜΕΑΕ;
Ποιος πέτυχε την αναγνώριση των προϋπηρεσιών μας (ν. 2817/2000 και 3699/2008);
Ποιος πέτυχε τη διατήρηση των επιδομάτων μας (Αύγουστος-Σεπτέμβρης του 2008);
Ποιος πέτυχε και διατήρησε τη μόνη δυνατότητα που έχουμε για υπηρεσιακή εξέλιξη στα ΚΕΔΔΥ (ν. 2817/2000, ν. 3848/2010).
Ποιος αγωνίζεται δικαστικά για το ωράριο των συναδέλφων στις ΣΜΕΑΕ;
Ποιος αγωνίζεται για την πριμοδότηση της προϋπηρεσίας σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ των αναπληρωτών συναδέλφων στις προσλήψεις;
Ποιος παρεμβαίνει δυναμικά στα προβλήματα των συναδέλφων στους εργασιακούς χώρους, όταν γίνεται προσπάθεια ακύρωσής τους.
Όσον αφορά, τη χορήγηση των επιδομάτων στο ΕΒΠ, την πατρότητα της οποίας διεκδικεί ο κ. Ανδρεόπουλος (βλ. πρόσφατη επιστολή του, της οποίας το ύφος και το ήθος το αφήνουμε στην κρίση σας), η αλήθεια είναι μία. Όλη η προεργασία για τη νομική τους στήριξη στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, δεν έγινε από κανέναν άλλον, παρά από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και προς τιμήν της, ανταποκρινόμενη στο επιτακτικό και χρόνιο αίτημα της Ομοσπονδίας μας.
Ωστόσο, για την εσπευσμένη, πρόωρη, αλλά και επιλεκτική κοινοποίηση αυτού του εγγράφου της Ειδικής Αγωγής σε συναδέλφους του ΕΒΠ, κάποιοι είναι υπεύθυνοι. Σήμερα, εξ αιτίας τους, με το έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που αυτοί προκάλεσαν, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση, όχι μόνο να απαιτούνται από συναδέλφους του ΕΒΠ υπέρογκα ποσά, αλλά και να αμφισβητούνται τα επιδόματα του ΕΕΠ.
Είναι ανέντιμο συνάδελφοι, κάποιοι, μέχρι χθες, να καυχησιολογούν ότι αυτοί «εργάστηκαν» για την αποκατάσταση μιας 7ετούς αδικίας στο ΕΒΠ και σήμερα (που οι πράξεις τους οδήγησαν στα αντίθετα αποτελέσματα) να αναρωτιούνται δήθεν «Που είναι η Ομοσπονδία;». Η Ομοσπονδία προσπαθεί με όλες της τις δυνάμεις να μαζέψει τα δικά τους ασυμμάζευτα και χωρίς να αποποιείται το ρόλο της (βλ. blogspot και site).
Είναι ανέντιμο, κάποιοι να προσπαθούν να σας πείσουν ότι τους χρωστάτε χάρη γιατί «τακτοποίησαν» τα θέματά σας. Το υπηρεσιακό συμβούλιο είναι συλλογικό όργανο, δεν κινεί τα νήματα ή δεν αποφασίζει ένας. Ότι είναι νόμιμο και εφικτό γίνεται χωρίς «μέσο». Δεν χρωστάτε σε κανέναν τίποτα, οι αιρετοί οφείλουν να σας εκπροσωπούν έντιμα και χωρίς έντεχνες καθυστερήσεις (και στη συνέχεια να μιλούν για ταχεία περαίωση της υπόθεσής σας).

Συνάδελφοι, εσείς αποφασίζετε:
αν θέλετε να έχουμε δικά μας Υπηρεσιακά Συμβούλια ή όχι, για να διατηρηθεί το ενιαίο των θέσεων μας και να διευκολύνεστε στις μεταθέσεις και στις αποσπάσεις σας,
πως θέλετε να λειτουργούν αυτά: με διαφανή και υπηρεσιακό τρόπο απαιτώντας την άμεση διευθέτηση των θεμάτων των συναδέλφων μέσα από την διοικητική δομή,
αν θέλετε να έχετε αιρετούς οι οποίοι να λογοδοτούν στα συνδικαλιστικά σας όργανα,
αν θέλετε να έχετε εκπροσώπηση μέσα από το δικό σας Συνδικαλιστικό Όργανο.

Εμείς οι υποψήφιοι του συνδυασμού «Πανελλήνιο Ενωτικό Ψηφοδέλτιο», από την πλευρά μας, δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε δίπλα σε κάθε συνάδελφο του ΕΕΠ και του ΕΒΠ, χωρίς διαχωρισμούς και προκαταλήψεις, σε ευθεία συνεργασία με τα συλλογικά μας όργανα, χωρίς προσωπικές πολιτικές, αποκλεισμούς και διασπαστικές κινήσεις και χωρίς καμία τη διάθεση να κηδεμονεύσουμε κανέναν από το ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Το σύνθημά μας είναι απλό και αποτελεί βασική μας αρχή: «Όπου είναι να πάμε, θα πάμε όλοι μαζί».
Σας παραθέτουμε τον πίνακα υποψηφίων του συνδυασμού μας και θέτουμε τους εαυτούς μας στην κρίση σας.

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΕΛΗ ΕΕΠ & ΕΒΠ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΟ ΥΣΕΕΠ (ΕΚΛΟΓΕΣ 2010)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΝΩΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ
ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΘΕΣΗ ΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ
1 Ανδριανάκου Καλλιόπη Κοιν. Λειτουργός ΚΕΔΔΥ Αρκαδίας
2 Γαϊτανά Σταματία Φυσικοθεραπεύτρια 2ο Ε.Δ.Σ. Βόλου
3 Γερονίκου Ελευθερία Λογοθεραπεύτρια Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ναυπάκτου
4 Καλιάλη (Αθανασιάδου) Μαρία Κοιν. Λειτουργός ΚΕΔΔΥ Α Αθήνας
5 Καρπενησιώτης Ευστάθιος Ψυχολόγος Ε.Δ.Σ. Αυτ. Πειραιά
6 Καρτσωνάκη Γεωργία Σχολ. Νοσηλεύτρια 1Ο Ε.Δ.Σ. Χανίων
7 Κουμπουζής Σταύρος Ψυχολόγος Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Χανίων
8 Πανταζής Ιωάννης Φυσιοθεραπευτής 1Ο Τ.Ε.Ε. Ε.Α. Βόλου
9 Παπαευθυμίου Δημήτριος Ψυχολόγος ΤΕΕ ΕΑ Κ.& Β. Αγ. Παρασκευής
10 Ροζοκού-Παπαϊωάννου Ευαγγελία Κοιν. Λειτουργός Τ.Ε.Ε. ΕΑ Θες/νίκης
11 Παρασκευαϊδης Δημοσθένης Λογοθεραπευτής Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Λάρισας
12 Ρωμηός Ευστάθιος Φυσιοθεραπευτής ΤΕΕ Ε.Α. Κ.& Β. Θες/νίκης
13 Σαρινοπούλου Φωτεινή Κοιν. Λειτουργός Ε.Γ. Κ.& Β. Αγ. Παρασκευής
14 Τασοπούλου Ευφροσύνη Ψυχολόγος ΚΕΔΔΥ Β Αθήνας
15 Tσιακούλιας Φίλιππος Ψυχολόγος ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω